• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,84
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,84
  • 25.03.03, 08:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Soomlased põhjendavad teede pragunemist põua ja külmaga

Tänavust intensiivset teede pragunemist peavad Soome asjatundjad loomulikuks nähtuseks, mis tekib pika põua ja külma talve koosmõjul.
Soome teevalitsuse insener Mats Reihe, keda peetakse üheks sealseks parimaks teekatete tundjaks, ütles Postimehele, et eestlastel pole mõtet äsjaremonditud Pärnu-Ikla ja teiste suurte maanteede talvise pragunemise pärast pead norgu lasta.
«See on täiesti normaalne nähtus,» sõnas Reihe. «Kuigi teie väitel pole seda varem nii massiliselt ette tulnud, pragunevad teed erakordsetes ilmaoludes ka esimesel ehitusaastal ning lõplikult pole seda ka parimate ehitusvõtete ja materjalidega võimalik vältida.» Reihe hinnangul on praod lihtsalt parandatavad.
Soome teeuurimisinstituudi Finnroad projektijuht Jaakko Konsas, kes sõitis sel nädalal koos Eesti maanteeametnike ja tee-ehitajatega läbi mitusada kilomeetrit pragunenud Soome teid, möönis, et eelmiste aastatega võrreldes on pragude hulk tavatult suur.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Tavaliselt tekivad praod ikka samas kohas, kus need aluspinna tõttu alati on tekkinud,» selgitas Konsas. «Tänavu on aga väga palju uusi pragusid ja osa neist ka uhiuuel teekattel.»
Kuigi Soome teedespetsialistid on külmapragude teket maanteedel põhjalikult uurinud, ei oska ka nemad öelda üht kindlat tekkepõhjust ning arvavad, et praod tekivad mitmete koosmõjude tulemusena.
Reihe andmetel on külmapragude massilist esinemist täheldatud pärast põuast suve ja sügist, kui põhjavesi on väga madalal ning talvel järgnevad pikad külmaperioodid, mil teekatte temperatuur püsib nädalate kaupa 20 külmapügala ümber.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele