• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,05
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,05
  • 31.03.03, 08:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Tallinna Sadamal kava võtta Prangli vetest miljoneid tonne liiva

Vallavalitsus kardab, et ASi Tallinna Sadama plaan kaevandada Prangli juurest madalmerest miljoneid tonne liiva, põhjustab pöördumatuid kahjustusi.
AS Tallinna Sadam pöördus keskkonnaministeeriumi poole taotlusega ehitusliiva kaevandamiseks Prangli saare lõunaosa liivaranna alt madalmerest. Viimsi vallavalitsus esitas keskkonnaministeeriumile aga vastulause, kirjutab Eesti Päevaleht.
Viimsi valla keskkonnakaitse inspektori Fred Lainjärve sõnul rääkis sadam algul kahe miljoni tonni liiva võtmisest, paberitesse kanti kolm miljonit tonni ning nüüd räägitakse juba viie miljoni tonni mereliiva ühest kohast teise uhtumisest.
Lainjärv kardab, et kaks kuud väldanud keskkonnamõjude hindamise põhjal pole võimalik tõsiseltvõetavat keskkonnauuringut teha. Pealegi liitub Prangli sel aastal Natura 2000 maastikukaitsealade programmiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Kaitseala vahetus läheduses asuvast merepõhjast kaevandamise tagajärjel võivad pöördumatult kahjustuda Prangli saare merefloora ning -fauna ja düünid,? kinnitas Lainjärv.
Prangli saare lõunaosa madalmerest kavatseb AS Tallinna Sadam turundusdirektori Erik Sakkovi sõnul liiva võtta seetõttu, et sadamal on ehitamisega kiire.
?Söeterminal, mida me Muuga sadamasse ehitame, on niivõrd suur, et selleks vajaliku koguse liiva kohaletoomiseks peaksid veokid katkematu vooluna aasta aega edasi-tagasi sõitma. Sadamaid ehitataksegi üldjuhul nii, et vajaminev liiv uhatakse läbi merepõhjas olevate torude ühest kohast teise,? selgitas Sakkov.
Prangli lõunarannik on lähim koht, kus sadamaehituseks liiva võtta saab.
Fred Lainjärv nii ei arva. Alternatiiviks pakkus ta, et sadam kasutaks Aegna saare piirkonnas asuvaid liivavarusid, mida AS Eesti Loots Suursalme faarvaatri süvendustööde käigus Muuga lahte uputab. Süvendamisel jääb üle märkimisväärses koguses puhast liiva.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele