Procter Gamble mõtleb asjadest pikaajalises plaanis, mitte kvartali, vaid 100 aasta lõikes, ütles ettevõtte juht Alan Lafley.
'Meile meeldib kosmeetika- ja tervishoiusektor, kuna demograafiliste tegurite tõttu on siin näha kasvu,' arvas Lafley.
USA tarbekaupade tootja Procter Gamble otsib oma juhi sõnul ettevõtteid, keda üle võtta. Küll aga mitte vaenulikult.
Lafley keeldus uudisteagentuurile Reuters ütlemast, kas Pringlesi krõpsude ja Pampersi mähkmete valmistamisega tuntust võitnud kompanii on huvitatud Nivea tooteid valmistavast Saksa firmast Beiersdorf.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saksamaa kindlustusgigant Allianz AG otsib oma 44% suurusele osalusele Beiersdorfis ostjat.
'Ma ei saa seda kommenteerida. Küll aga tuletan ma meelde, et ettevõtete ostmised käivad meie kasvustrateegia juurde. Need aga peavad olema strateegilised ja kultuurselt teostatud. Me ei ole vaenulik ettevõtteid ülevõttev kompanii. Samuti oleme väga kannatlikud,' ütles Lafley.
Möödunud nädalal tegi Beiersdorf aktsia kiire tõusu jutu peale, et Unliver võib ettevõtte osaluse Allianzilt ära osta. Saksa seaduste alusel peab ostja tegema pakkumise ka ülejäänud aktsionäridele.
P G pidas möödunud aastal Beiersdorfi osaluse ostmiseks läbirääkimisi. Siis ei jõutud aga hinnas kokkuleppele ning USA kompanii ei suutnud veenda ka Beiersdrofis 30%st osalust omavat perefirmat Tchibo`t oma osalust müüma.
Möödunud kuul ostis P G aga 6,5 mln euro eest Saksa tervishoiutarvete tootja Wella, näidates sellega üles kompanii, mis hoidis ettevõtet silmis juba 80ndatel, suurt kannatust.
Beiersdorfi ostmine aitaks P Gd, mis toodab ka Oil of Olay`d, vähendada nahahooldusvahendite turul oma vahet Prantsuse L"Orealiga ja parandada oma jõudu Lääne-Euroopas, kus ta pole kasvanud nii kiiresti kui ta on soovinud.