Kõik kolm Viljandi maakonnaliinidel bussivedudega tegelevat firmat on esitanud taotluse tõsta sõidukilomeetri tariif 50 sendilt 70 sendile.
Devori Reisid sai juhataja Margo Järvekülje sõnul eelmisel aastal 1,3 miljonit kahjumit ja et kütus on vahepeal kallinenud, suureneks kahjum ilma sõidukilomeetri tariifi kasvuta veelgi, kirjutab Sakala.
'Meie 20-sendise hinnatõusuga kahjumist välja ei saa,' oli Järvekülg kindel. 'Selleks oleks vaja kahte krooni kilomeetri eest, aga see pole reaalne.'
Suurt kahjumit maakonnaliinidel kompenseerib Devori Reisid Tallinna liinide ja reisikorralduse arvelt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Järvekülje sõnul pole mõtet pileti hinda väga suureks ajada, sest siis tuleks inimestel juba odavam oma autoga sõita ja bussifirma tulud hoopis kahaneksid.
Ka Taisto Busside tegevdirektor Urmas Saaremets nentis, et hinda oleks vaja rohkem tõsta. 'Tulud ei kata kulusid,' põhjendas ta.
Saaremetsa hinnangul pole siiski tõenäoline, et hind 20 sendi võrra kerkiks. 'Käivad jutud, et tuleb 55 või 60 senti kilomeetri eest,' teadis tegevdirektor. 'Mida me sellisel juhul tegema hakkame, ei oska veel öelda.'
Viljandi ATP juhataja Arvo Nõges leidis, et kuigi ettevõte suutis eelmise aasta lõpetada kasumiga, on bussivedudes märkimisväärne alafinantseering.
'Mul pole konkreetseid numbreid ees, aga väga võimalik, et ka meie maksime maakonnavedudele teiste liinide arvelt peale,' ütles ta.
ATP juhi hinnangul oleks 70 senti sõidukilomeetri eest praegu piisav. 'Kui tööks vajalikud vahendid oluliselt ei kalline, siis pole rohkem vaja.'
Kilomeetri tariif ei kalline siiski enne suve, sest kõigepealt võtab selle suhtes seisukoha Viljandimaa Omavalitsuste Liit. Kui liit ja ühistranspordi komisjon otsustavad bussifirmade taotluse rahuldada, tuleb neil sellest kuu aega ette teatada.
Omavalitsuste liidu tegevdirektori Märt Molli sõnul võtab liit seisukoha 23. aprilli koosolekul.