• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • 10.04.03, 09:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sakala: Bussifirmad taotlevad kolmandiku võrra kõrgemat hinda

Kõik kolm Viljandi maakonnaliinidel bussivedudega tegelevat firmat on esitanud taotluse tõsta sõidukilomeetri tariif 50 sendilt 70 sendile.
Devori Reisid sai juhataja Margo Järvekülje sõnul eelmisel aastal 1,3 miljonit kahjumit ja et kütus on vahepeal kallinenud, suureneks kahjum ilma sõidukilomeetri tariifi kasvuta veelgi, kirjutab Sakala.
'Meie 20-sendise hinnatõusuga kahjumist välja ei saa,' oli Järvekülg kindel. 'Selleks oleks vaja kahte krooni kilomeetri eest, aga see pole reaalne.'
Suurt kahjumit maakonnaliinidel kompenseerib Devori Reisid Tallinna liinide ja reisikorralduse arvelt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järvekülje sõnul pole mõtet pileti hinda väga suureks ajada, sest siis tuleks inimestel juba odavam oma autoga sõita ja bussifirma tulud hoopis kahaneksid.
Ka Taisto Busside tegevdirektor Urmas Saaremets nentis, et hinda oleks vaja rohkem tõsta. 'Tulud ei kata kulusid,' põhjendas ta.
Saaremetsa hinnangul pole siiski tõenäoline, et hind 20 sendi võrra kerkiks. 'Käivad jutud, et tuleb 55 või 60 senti kilomeetri eest,' teadis tegevdirektor. 'Mida me sellisel juhul tegema hakkame, ei oska veel öelda.'
Viljandi ATP juhataja Arvo Nõges leidis, et kuigi ettevõte suutis eelmise aasta lõpetada kasumiga, on bussivedudes märkimisväärne alafinantseering.
'Mul pole konkreetseid numbreid ees, aga väga võimalik, et ka meie maksime maakonnavedudele teiste liinide arvelt peale,' ütles ta.
ATP juhi hinnangul oleks 70 senti sõidukilomeetri eest praegu piisav. 'Kui tööks vajalikud vahendid oluliselt ei kalline, siis pole rohkem vaja.'
Kilomeetri tariif ei kalline siiski enne suve, sest kõigepealt võtab selle suhtes seisukoha Viljandimaa Omavalitsuste Liit. Kui liit ja ühistranspordi komisjon otsustavad bussifirmade taotluse rahuldada, tuleb neil sellest kuu aega ette teatada.
Omavalitsuste liidu tegevdirektori Märt Molli sõnul võtab liit seisukoha 23. aprilli koosolekul.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele