Yahoo! I kvartali puhaskasum oli 46,7 mln dollarit (679 mln krooni) ehk 8 senti aktsia kohta. Mullu samal ajal oli ettevõtte kahjum 53,6 mln dollarit (779,3 mln krooni) ehk 9 senti aktsia kohta. Mullune kahjuminumber sisaldas 64,1 mln dollari mahus raamatupidamisarvestuse muutustest tekkinud mahakandmisi.
Yahoo! käive kasvas 282,9 mln dollarini (4,1 mld krooni) eelmise aasta sama aja 192,7 mln dollariga (2,8 mld krooni) võrreldes.
Wall Streeti analüütikud ootasid firma kasumiks 6 senti aktsia kohta ja käibeks parimal juhul 275 mln dollarit (3,9 mld krooni).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teiste tehnoloogiafirmade viimaste nädalate järjestikuste kasumihoiatuste taustal mõjus Yahoo! ülirõõmustavalt. Hästi on läinud internetifirma kõikidel ettevõtmistel. Nii on reklaamikäive mullusega võrreldes kasvanud 38 nii tugeva sponsoreeritud otsingu (reklaamijad maksavad kõrgema koha eest otsingutulemustes) kui ka bännerreklaami toel.
Yahoo! juht Terry Semel lausus, et traditsiooniline reklaamimüük ehk sponsoreeritud otsinguga mitte seotud reklaami müük kasvas samuti 10.
Reklaamikäive moodustas Yahoo! I kvartali käibest enam kui kolmandiku. Teenustasudest laekunud summad (DSL ja e-posti tooted) suurenesid kvartalis 61.
Firmajuhid kinnitasid kolmapäeval analüütikutega kohtudes, et II kvartali käive jääb vahemikku 295?310 mln dollarit. Seda on samuti rohkem kui analüütikute prognoositud 292 mln dollarit.
Kogu selle aasta käibeprognoosi tõstis Yahoo! 1,22?1,28 miljardi dollarini (kuni 18,6 mld krooni), mis tähendab, et eelmise aastaga võrreldes peaks käive tänavu kasvama 34. Varem prognoosis internetifirma selle aasta käibeks 1,124?1,215 mld dollarit (kuni 17,7 mld krooni)
Edasisi puhaskasumi prognoose internetifirma ei avaldanud, kuid kasum enne intresse, makse ja amortisatsiooni peaks II kvartalis olema 85?95 mln dollarit ja kogu aasta kokkuvõttes jääma 350?380 mln dollari (kuni 5,5 mld krooni) vahemikku. Varem lootis ettevõte 295?330 mln dollari suurust kasumit.
Ettevõtte finantsjuht Susan Decker tõdes, et kui maailmamajanduses mingit äkilist langust ei tule, peaks ettevõte saavutama maksimaalse prognoositud tulemuse.
Yahoo! aktsial on viimasel aastal hästi läinud ning kõrgete ootuste tõttu on hind kerkinud 40, ligi 23 dollarini (335 krooni). Seetõttu tekib kartus, et kõik positiivsed uudised ja võimalikud stsenaariumid on aktsia hinda juba sisse arvestatud.
US Bancorp Piper Jaffray analüütik Safa Rashtchy lausus CNNMoneyle, et aktsial on veelgi tõusuruumi, sest firma heade tulemuste najal kergitavad analüütikud tõenäoliselt oma seniseid ootusi.
Ülioptimismiks ei ole aga põhjust, sest aktsia kaupleb hinnatasemel, mis on 76kordne selle aasta kasumiprognoos. ?See on veidi kallis ka ettevõtte väga häid tulemusi arvestades,? lausus analüütik Derek Brown.