Euroopa riikide autojuhtide ametiühingud protestivad Ida-Euroopa ja sealhulgas ka Eesti kaugsõidujuhtide vastu Euroopa turul.
Eelmisel nädalal saatis Briti avalikkusele teate kohalik ühendus «Sotsialistidest veoautojuhid» (STD), kes süüdistab kõlvatus konkurentsis kohalikku transpordifirmat, kellega teeb koostööd ka keskerakondlasest Riigikogu liikmele Jüri Shehovtsovile kuuluv transpordifirma Parme Trans.
Probleemi näevad sotsialistlikud autojuhid selles, et teiste hulgas ka Eesti autojuhid küsivad oma töö eest madalamat palka. See annab transpordifirmadele konkurentsieelise ning kisub seetõttu alla teiste juhtide palgad, kirjutab Postimees.
Seetõttu nõuab STD, et kohalik transpordiministeerium ja politsei võtaks vajaduse korral kasutusele meetmed, millega takistataks ebaõiglase konkurentsi vohamist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühingu juhi Peep Petersoni sõnul on inglaste selline väljaastumine ärevusttekitav, sest kui Eesti vedajad selliseid noote tõsiselt ei võta, võib neid Euroopas boikott tabada.
«Soomlased on Eesti meremeestele ja laevadele juba korra boikoti korraldanud ning kui see korduks autovedajate suhtes, siis oleks sellel tõsine mõju,» lausus Peterson.
Jüri Shehovtsov, kellele kuulub inglaste kriitika osaks langenud Parme Trans, ei näe tekkinud olukorras siiski probleemi, sest ettevõtte tegevuses midagi ebaseaduslikku ei ole.
Eurooplastega võrreldes madalam palgatase on Shehovtsovi kinnitusel ainus viis, kuidas Eesti vedajad suudavad Euroopas tööd leida, sest kulutused autodele ning kütusele on nii Eesti kui Euroopa firmadel ühesugused.
Samas ei usu ta, et laialdased protestiaktsioonid oleksid võimalikud, sest seda takistaksid tellijad, kes tahavad teenust saada madala hinnaga.