• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,32%39 444,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,32%39 444,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 02.05.03, 09:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Eesti kaugsõidujuhte ähvardab Euroopa maanteedel boikott

Euroopa riikide autojuhtide ametiühingud protestivad Ida-Euroopa ja sealhulgas ka Eesti kaugsõidujuhtide vastu Euroopa turul.
Eelmisel nädalal saatis Briti avalikkusele teate kohalik ühendus «Sotsialistidest veoautojuhid» (STD), kes süüdistab kõlvatus konkurentsis kohalikku transpordifirmat, kellega teeb koostööd ka keskerakondlasest Riigikogu liikmele Jüri Shehovtsovile kuuluv transpordifirma Parme Trans.
Probleemi näevad sotsialistlikud autojuhid selles, et teiste hulgas ka Eesti autojuhid küsivad oma töö eest madalamat palka. See annab transpordifirmadele konkurentsieelise ning kisub seetõttu alla teiste juhtide palgad, kirjutab Postimees.
Seetõttu nõuab STD, et kohalik transpordiministeerium ja politsei võtaks vajaduse korral kasutusele meetmed, millega takistataks ebaõiglase konkurentsi vohamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühingu juhi Peep Petersoni sõnul on inglaste selline väljaastumine ärevusttekitav, sest kui Eesti vedajad selliseid noote tõsiselt ei võta, võib neid Euroopas boikott tabada.
«Soomlased on Eesti meremeestele ja laevadele juba korra boikoti korraldanud ning kui see korduks autovedajate suhtes, siis oleks sellel tõsine mõju,» lausus Peterson.
Jüri Shehovtsov, kellele kuulub inglaste kriitika osaks langenud Parme Trans, ei näe tekkinud olukorras siiski probleemi, sest ettevõtte tegevuses midagi ebaseaduslikku ei ole.
Eurooplastega võrreldes madalam palgatase on Shehovtsovi kinnitusel ainus viis, kuidas Eesti vedajad suudavad Euroopas tööd leida, sest kulutused autodele ning kütusele on nii Eesti kui Euroopa firmadel ühesugused.
Samas ei usu ta, et laialdased protestiaktsioonid oleksid võimalikud, sest seda takistaksid tellijad, kes tahavad teenust saada madala hinnaga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 3 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele