• OMX Baltic−0,14%298,64
  • OMX Riga0,21%893,79
  • OMX Tallinn−0,34%2 051
  • OMX Vilnius0,05%1 203,93
  • S&P 5000,00%6 225,52
  • DOW 300,00%44 240,76
  • Nasdaq 0,03%20 418,46
  • FTSE 1000,12%8 864,6
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,62
  • OMX Baltic−0,14%298,64
  • OMX Riga0,21%893,79
  • OMX Tallinn−0,34%2 051
  • OMX Vilnius0,05%1 203,93
  • S&P 5000,00%6 225,52
  • DOW 300,00%44 240,76
  • Nasdaq 0,03%20 418,46
  • FTSE 1000,12%8 864,6
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,62
  • 19.05.03, 11:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitse: Kaupmehed ei tunne piisavalt seadust

Tarbijakaitseametisse laekub tarbijate pöördumisi ning pretensioone, mille kohaselt paljud kaupmehed annavad tarbijatele eksitavat informatsiooni.
Alates möödunud aasta 1. juulist kehtib võlaõigusseadus, mille kohaselt
vastutab müüja tarbijalemüügi puhul asja lepingutingimustele mittevastavuseeest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale.
Paraku teavitavad paljud müüjad siiani tarbijaid kuuekuulisest või aastasest

Artikkel jätkub pärast reklaami

'garantiist', mille lõppedes kaotab tarbija õiguse pretensiooni esitamiseks.Nimetatud informatsiooni andmine võib kahjustada ostja huve, sest tarbija eipruugi müüja poolt nimetatud 'garantiiaja' lõppedes säilitada ostudokumentening kaotab sellega seoses pretensiooni esitamise õiguse seadusegakehtestatud aja jooksul.
Võlaõigusseadus annab müüjatele õiguse pakkuda lisaks ka müügigarantiid, mis
ei ole seotud kahe aastase pretensiooni esitamise ajaga, vaid onmüüjapoolne lubadus pakkuda tarbijale seaduses sätestatust soodsamatseisundit (nt. asendustoodet garantiiremondi ajaks jms).
Tarbijakaitseamet juhib nii tarbijate kui ettevõtjate tähelepanu kehtivale
seadusandlusele, mis lubab tarbijal kauba või teenuse kvaliteedi suhtesesitada pretensioon kahe aasta jooksul. Tarbijakaitseamet soovitabkaupmeestel põhjalikumalt tutvuda võlaõigusseaduses kehtestatud nõuetega.Samuti on amet seisukohal, et seadust tundvad ning vastava koolituse läbinudmüüjad suudavad tarbijate pretensioonid operatiivsemalt lahendada ningvältida konfliktsituatsioone.
Ühtlasi on Tarbijakaitseamet erilise tähelepanu alla võtnud müüjate poolt
antava informatsiooni õigsuse kontrollimise erinevates ettevõtetes.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 7 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele