Tarbijakaitseametisse laekub tarbijate pöördumisi ning pretensioone, mille kohaselt paljud kaupmehed annavad tarbijatele eksitavat informatsiooni.
Alates möödunud aasta 1. juulist kehtib võlaõigusseadus, mille kohaselt
vastutab müüja tarbijalemüügi puhul asja lepingutingimustele mittevastavuseeest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale.
Paraku teavitavad paljud müüjad siiani tarbijaid kuuekuulisest või aastasest
Artikkel jätkub pärast reklaami
'garantiist', mille lõppedes kaotab tarbija õiguse pretensiooni esitamiseks.Nimetatud informatsiooni andmine võib kahjustada ostja huve, sest tarbija eipruugi müüja poolt nimetatud 'garantiiaja' lõppedes säilitada ostudokumentening kaotab sellega seoses pretensiooni esitamise õiguse seadusegakehtestatud aja jooksul.
Võlaõigusseadus annab müüjatele õiguse pakkuda lisaks ka müügigarantiid, mis
ei ole seotud kahe aastase pretensiooni esitamise ajaga, vaid onmüüjapoolne lubadus pakkuda tarbijale seaduses sätestatust soodsamatseisundit (nt. asendustoodet garantiiremondi ajaks jms).
Tarbijakaitseamet juhib nii tarbijate kui ettevõtjate tähelepanu kehtivale
seadusandlusele, mis lubab tarbijal kauba või teenuse kvaliteedi suhtesesitada pretensioon kahe aasta jooksul. Tarbijakaitseamet soovitabkaupmeestel põhjalikumalt tutvuda võlaõigusseaduses kehtestatud nõuetega.Samuti on amet seisukohal, et seadust tundvad ning vastava koolituse läbinudmüüjad suudavad tarbijate pretensioonid operatiivsemalt lahendada ningvältida konfliktsituatsioone.
Ühtlasi on Tarbijakaitseamet erilise tähelepanu alla võtnud müüjate poolt
antava informatsiooni õigsuse kontrollimise erinevates ettevõtetes.