22 riigi keskkonnaministrid arutavad ühepõhjaliste tankerite liikumise piiramist Läänemerel.
Saksamaal Bremenis peavad täna ja homme ühisnõupidamise Läänemere ning Kirde-Atlandi keskkonnakaitsekomisjonid, et otsustada ühepõhjaliste tankerite liikumise piiramine Läänemerel, kirjutab Postimees Online.
Kohtumisest võtavad osa kokku 22 riigi keskkonnaministrid. Eestit esindab keskkonnaminister Villu Reiljan.
Kuigi Rahvusvaheline Merendusorganisatsioon (IMO) plaanib nende liikumist keelustada aastaks 2015, leiavad nii Läänemere kui ka Kirde-Atlandi komisjonide ministrid, et ohtlike laevade liikumine tuleb keelustada nii ruttu kui võimalik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Keskkonnaminister Villu Reiljani sõnul tuleb Läänemere kaitseks vajalikud sammud astuda ning Eesti ütleb oma seisukoha ka ühisnõupidamisel selgelt välja.
«Läänemeri on reostuse suhtes eriti tundlik ning väikseimgi õlireostus suudab seal tekitada tohutut keskkonnakahju. See pole lahtine ookean, kus reostus hajub kiiresti,» märkis keskkonnaminister.
Läänemeri on maailmas unikaalne, kuid samas väga tundlik inimtegevuse mõjude suhtes, sest see on vähese veevahetusega ning vähesoolane. Kogu Läänemere valgalal, mis on neli korda suurem kui meri ise, elab kokku üle 85 miljoni inimese.
Konverentsil loodetakse jõuda ka ühisele seisukohale merereostuse piiramise tõhustamise osas. Selleks tuleb senisest enam pöörata tähelepanu põllumajandusreostuse mõju vähendamisele.
Rannikumere ning rannikualade kaitseks kavatsetakse üha rohkem rakendada meetmeid, mis arvestaksid senisest enam rannikualade looduse ja keskkonna omapäraga, luues võimalusi looma ja taimeliikide ning elupaikade säilitamiseks.
Eesti probleemiks on ennekõike lubamatu ehitustegevus rannikualadel. Ranniku kaitsevööndil on kindel eesmärk ning seda tuleb arvestada. On ju just rannikualad kõige liigi- ning elupaikaderikkamad piirkonnad.
Eesti toetab selle soovituse vastuvõtmist, sest Eesti jaoks on just oluline säilitada rannikuala puutumatus, eriti Lääne-Eesti saarte piirkonnas.
Läänemere ja Põhjamere keskkonnakaitsekomisjonid annavad oma panuse ka Euroopa Liidus (EL) ettevalmistatavale Euroopa Merestrateegiale.
Hetkel kuum
Poeketi käive kasvas kümnendiku
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praegu puudub ELs ühtne lähenemisviis mereküsimustega tegelemiseks, kahe komisjoni ühisnõupidamine on üks samm mereteemade ühtseks ja koordineeritud käsitlemiseks.
Läänemere keskkonnakaitsekomisjon (Helcom) on tegutsenud 25 aastat, eesmärgiga parandada Läänemere seisundit. Vaatamata sellele, et viimase veerandsajandiga on mere seisundit suudetud oluliselt parandada, vajab Läänemeri jätkuvalt tõhusat kaitset.