Arvestades seda, kui keeruline on leida asutusele sobivaid häid spetsialiste, on õnnega koos just need ettevõttejuhid, kes praktikaperioodi lõppedes on võinud tõdeda, et tegemist on olnud asjaliku noore inimesega, ja on saanud temalt nõusoleku tulla pärast kooli lõpetamist tööle tagasi teie firmasse.
Enamasti on praktikante nõus tööle võtma just need asutused, kellel on eelnevatel aastatel kaasnenud praktikantide rakendamisega valdavalt positiivsed kogemused. Aga millist kasu võib asutus praktikandi värbamisest siiski saada?
Kuna suvi on üldjuhul aktiivne puhkuste periood, siis saavad asutused praktikantide näol leevendust kas puhkuselolijate asendamises või puhkuste ajal kolleegide töö tegemise tõttu liigselt koormatud personali abistamises. Mis juhtuks asutusega, kust puudub sekretär ja talle asendajat ei leiduks? Vastus oleks ilmselt: kaos. Asutuse jaoks on ühest küljest mure murtud, kui leidub sobiv kandidaat just puhkuselolija asendamiseks, kuid üldjuhul on praktika sooritamiseks ettenähtud aeg (8?15 nädalat) märksa pikem kui puhkuselolija puhkuseperiood. Seetõttu oleks kohe praktika alguses vaja otsustada, millist tööd oleks praktikandile pärast põhikohaga töötaja naasmist võimalik pakkuda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praktikantidele võiks usaldada ka selliseid tööülesandeid, mis ei pruugi olla üldsegi keerulised, kuid on oma olemuselt liiga ajamahukad, et töötajad nendega oma igapäevaste ülesannete kõrvalt jõuaksid tegeleda. Ka võib nende hooleks jätta erinevate uuringute ja hilisemate analüüside tegemise.
Samas peaks tööandja kindlasti olema valmis ka praktikantide võimalikeks eksimusteks. Et vältida esineda võivaid negatiivseid tagajärgi, tuleks meeles pidada järgmist:
Praktikandi puhul peaks kohanemisprotsess toimuma samadel alustel kui teiste uute töötajate puhul, ja ikka selleks, et asutuse töötajad teaksid, kellega tegemist ja miks ta majas liigub, ning et praktikant saaks ise aimu asutuse sisemisest korrast ja tavadest.
Iga inimene tahab teada, mida temalt tööle asumisel oodatakse. Oluline on selgeks rääkida mõlemaid pooli huvitavad küsimused enne töö algust.
Hetkel kuum
“Koos on parem mahtu suurendada”
Mis saab 3,5miljonilise õhusõidukiga edasi?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Oleks väär eeldada, et iga praktikat teab, mis on kohusetunne. Mõnele koolipingist tulnule ei pruugi üldse kohale jõuda teadmine, millised tagajärjed võivad olla sellel, kui ühel päeval jätad lihtsalt tööle tulemata.
Usalda, aga kontrolli! Isegi siis, kui on tegemist mõne väga hea sõbra või kolleegi soovitatuga. Selleks, et praktikandile usaldada asutuse jaoks väga oluliste ülesannetega tegelemine, tuleks enne töö alustamist kontrollida ka tema tegelikku pädevust nendes küsimustes. Vastasel juhul võib loodetud tulemuste asemel rabada asutust karm reaalsus, et vajalik andmebaas on praktika lõpuks kas olulisel määral kahjustatud või isegi täielikult hävinud.
Praktikanti ei tohiks oluliste ülesannete lahendamisel jätta liiga ruttu omapead. Kui on tegemist tagasihoidliku inimesega, kes kardab näida saamatuna ning ei julge ise liiga palju küsida, võib ta oma teadmatusest korda saata päris palju pahandust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kindlasti on enamik ettevõteteid/asutusi saanud praktikantide töölevõtmisest pigem kasu kui kahju. Igale asutusele on kasulik saada tagasisidet väljast tulnud inimese silmade läbi, milleks käesoleval juhul on praktikaaruanne. Et saada sealt oodatud infot, peaks praktikandiga enne lõputöö kirjutamist kokku leppima, millised ootused on asutusel endal ? kas oodatakse, et aruandes oleks välja toodud vaid positiivsed momendid, või ollakse altid ka kriitikale, et sellest ise midagi õppida ja vajadusel viia sisse muudatusi.
Autor: Kai Põldvee-Mürk