Tallinna kesklinna lähistel asuvad suuremad kaubandusasutused on hädas kontoriinimestega, kes kasutavad klientidele mõeldud tasuta parklaid.
Tallinna sadama naabruses tegutseva Norde Centrumi turvajuhi Jaanus Tapersoni sõnul on nemad selliste inimestega juba pikemat aega hädas, kuid ette ei saa nendega sisuliselt midagi võtta. «Oleme küll proovinud erinevate märgukirjadega, kuid ega reaalselt sellest mingit abi ei ole,» ütles ta.
Nii tekib tihti situatsioon, kus parkla on täis ning poodi tulevatel klientidel ei ole enam ruumi oma auto parkimiseks. Seaduslikult on selliste inimeste vastu raske midagi ette võtta, sest seda, kas inimene on klient või mitte, on raske määratleda, kirjutab Postimees.
Tapersoni sõnul on keskuses mõeldud väga erinevatele variantidele, kuidas parklat oma klientidele säilitada, kuid suurem osa võimalustest muudaks klientide elu ebamugavamaks. Näiteks on Norde Centrumi parklas olemas tõkkepuud, kuid linna keskel hakkaks nende kasutamine tekitama ummikuid ning selline variant Tapersoni sõnul ei sobi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ainsaks võimaluseks on tasuta parkijate elu võimalikult raskeks muuta, seda aga ilma neile kahju tekitamata, sest vastasel juhul pöörduks probleem keskuse enda vastu. Näiteks on Norde Centrum mõelnud sellele, et pidevatele parkijatele hakatakse autoklaasile kleepima kleebiseid, mis klaasi küll kuidagi ei riku, kuid mille eemaldamine on raske.
Tallinna kommunaalameti parkimiskorralduse osakonna peaspetsialisti Aadu Kuuse sõnul ei saa linn siin ka kõige parema tahtmise juures midagi ette võtta, sest seda, mis toimub eramaal, saab suunata ainult omanik.
«Probleem tuleks lahendada märkidega, mis piiraksid parkimisaega ning kehtestaksid selle ületamise korral kas parkimistasu või mõne muu sanktsiooni,» rääkis ta.
Ahtri tänaval tegutseva parkimismaja juhi Mart Sillaku sõnul tunnetavad nemad tasuta parkla kõrval olekut väga selgelt. «Eks see on inimeste eetika küsimus, et kas saadakse aru, milleks tasuta parkla on või mitte,» rääkis ta.