• OMX Baltic−0,13%297,65
  • OMX Riga0,45%891,14
  • OMX Tallinn−0,11%2 046,91
  • OMX Vilnius0,17%1 205,58
  • S&P 5000,07%6 363,35
  • DOW 30−0,7%44 693,91
  • Nasdaq 0,18%21 057,96
  • FTSE 1000,85%9 138,37
  • Nikkei 225−0,59%41 579,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,93
  • OMX Baltic−0,13%297,65
  • OMX Riga0,45%891,14
  • OMX Tallinn−0,11%2 046,91
  • OMX Vilnius0,17%1 205,58
  • S&P 5000,07%6 363,35
  • DOW 30−0,7%44 693,91
  • Nasdaq 0,18%21 057,96
  • FTSE 1000,85%9 138,37
  • Nikkei 225−0,59%41 579,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,93
  • 09.07.03, 09:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Prügilamäärus sunnib rehve virnadesse kuhjama

Juuli keskpaigast prügilatele kehtima hakkav autokummide ladestamise keeld ähvardab tekitada rehvikuhjad kummifirmadesse.
16. juulist hakkab Eestis kehtima kaks aastat tagasi vastu võetud prügilamäärus, mille järgi ei tohi enam ladestada purustamata rehve. Riik on pannud rehvide purustamise maaletoojate kanda, mistõttu nii pruugitud kui ka uute rehvide hind võib tõusta. Samas võimaldaks määrus üleminekuraskuste järel autoomanikul rehvid ära anda tasuta, kirjutab Postimees.
Keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna juhataja Peeter Eeki sõnul soovib riik rehvide utiliseerimist korraldada Põhjamaade eeskujul, kus see on tootja kanda.
Soomes maksavad rehvifirmad tootjavastutuse organisatsioonile sõiduauto rehvi eest näiteks vähemalt 1,8 eurot iga riiki toodud rehvi eest. Ka Eesti ei soovi rehvidele aktsiisi kehtestada, kui tootja vastutuse põhimõte tööle hakkab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

MTÜ Rehviliitu koondunud 16 ettevõtet, mis hõlmavad ligi 80 protsenti Eesti rehviturust, kavatsevad anda autokummid esialgu prügilatesse hoiule, hiljem aga jagada kulusid maaletoojate vahel vastavalt riiki toodud rehvide kogusele. Tarbijatele tähendaks see kõrgemaid hindu, samas tõuseks see hind vaid kuni kolm protsenti.
MTÜ Rehviliit juhatuse liikme ja Goodyear Dunlop Tires Baltic müügijuhi Marek Mooruse sõnul on praegu seadustes tühimik, sest prügilatesse rehve anda ei saa, purustamiseks pole aga seadmeid.
ASi Tallinna Prügila juhatuse liikme Raivo Uukkivi sõnul rehve prügilasse vastuvõetavate jäätmete hinnakirjas pole. Uukkivi sõnul on rehvide mitmeaastane hoiustamine kulukas. Nii ulatus viie tuhande tonni säilitamiseks Rehviliidule tehtud pakkumine ligi miljoni kroonini.
Järgmise aasta algul kavandavad Rehviliitu kuuluvad ettevõtted purustusmasina hankimist, milleks tuleb investeerida kuni kaks miljonit krooni.
Lisaks ähvardab määruse kehtima hakkamine Mooruse sõnul ka rehvivirnade teket ja vastuvõtmisest keeldumist, sest neid pole kusagile panna. Suured virnad võivad tekkida ka korrektsemate firmade hoovidele, kes soovivad neid hiljem ära anda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 23 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele