Investorid ? nii olemasolevad aktsionärid kui ka potentsiaalsed uued aktsionärid ? soovivad saada ettevõtte kohta võimalikult palju informatsiooni. Kes siis veel kui mitte ettevõte ise ei peaks seda informatsiooni neile ka pakkuma. Loomulik on, et firmad tutvustavad ennast, räägivad oma minevikust ja tulevikust, senistest tulemustest, struktuurist jne läbi oma kodulehe. Kahjuks peab tõdema, et Tallinna börsil noteeritud ettevõtete hulgas on ka selliseid, kellel koduleht puudub.
Arenenud riikide börsidel nähtavasti sellist ettevõtet, mis on turuväärtuselt kolmas ja millel puudub investorsuhete lehekülg, rääkimata lihtsalt kodulehest, pole. Küll on selline ettevõte olemas Tallinna börsil Norma näol. Kodulehe puudumine ja ettevõttest seeläbi kõige kergemini ja kõigile kättesaadavalt informatsiooni saamise võimaluse puudumine näitab suhtumist aktsionäridesse. Selge see, et firma suuromanikud teavad ja tunnevad ettevõtet läbi ja lõhki ning neile investorsuhete lehte vaja ei ole, kuid ettevõttel on terve hulk väikeinvestoreid. Kust peaksid nemad vajalikku informatsiooni hankima?
Kokku on Normal ligi 1800 aktsionäri. Kui ettevõtte igapäevase tegevusega otseselt kursis olevad investorid välja jätta, peavad ülejäänud infot hankima kas Tallinna börsi leheküljelt, ajakirjandusest, ettevõtte kohta analüüse tegevate finantsfirmade käest jne.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samamoodi on peaaegu olematu kodulehekülg hiljuti aktsiate emissiooniga maha saanud rõivatootjal Klementil. Juba tükk aega leiab nende kodulehte külastades kolmes keeles teksti ?Vabandame, lehekülg on muumisel!? Vabandada võib küll, aga tahaks ikkagi informatsiooni leida. Loodetavasti saadakse uuendusega kunagi ka hakkama. Seni on ainsaks informatsiooniks ettevõtte kontaktandmed, investoritele on pandud link Tallinna börsi leheküljele.
Õnneks on üldine olukord parem ja teiste ettevõtete lehelt leiab vähemalt kõige hädavajalikuma informatsiooni üles. Enamasti on olemas lühem või pikem tutvustus ettevõtte kohta ja majandustulemused (kvartali vahearuanne ja aastaraamatud). Paljud ettevõtted ei pea paljuks avaldada informatsiooni ka tütarettevõtete ja juhtimisstruktuuri kohta. Mõnede ettevõtete lehtedel on toodud ka juhatuse liikmete pildid ehk investoritel on võimalik oma silmaga näha, kes nende firma hea käekäigu eest vastutavad. Välja on toodud ka kvartalitulemused. Mõned on lisanud ka börsi- ja pressiteated ning toonud välja suuremate aktsionäride nimekirjad.
Ära ei ole unustatud ka seda, et peale eesti keele kõnelejate võivad ettevõtte vastu huvi tunda ka välismaalased. Eestikeelse informatsiooni kõrval on võimalik saada infot üldjuhul ka inglise keeles (Eesti Telekomi, Harju Elektri, Kalevi, Merko Ehituse, Saku Õlletehase, Tallinna Farmaatsiatehase ja Viisnurga lehekülgedel). Venekeelset informatsiooni pakuvad Tallinna Farmaatsiatehas ja Hansapank.
Samas tundub, et mitmeid lehekülgi uuendatakse harva. Puuduvad näiteks viimased majandustulemused.
Mis investorisõbralikkusesse puutub, siis võib positiivselt esile tõsta Eesti Telekomi, Hansapanga ja Harju Elektri investorsuhete lehekülgi, kus saab end lisada uudisesaajate nimekirja. Ettevõte saadab ise börsi- ja pressiteateid soovitud e-aadressile, tagades info kiire jõudmise investorini.