Kell 10:08 (möödunud nädala neljapäeval ? toim) tekkisid häired ühes EMT GSM-keskjaamas, mille tagajärjel ei saanud selle keskjaama tööpiirkonnas ? Tallinna kesklinnas ja Ida-Tallinnas ? asuvad kliendid ei helistada ega kõnesid vastu võtta. Samuti ei toiminud SMS-liiklus selles piirkonnas. GPRS ja WAP töötasid tõrgeteta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ühe GSM-keskjaama kui olulise võrgusõlme tõrked tekitasid päeva jooksul ülekoormuse GSM-võrgu teistes osades, mille tõttu võis mobiiltelefoniga side saamine olla raskendatud ka mujal Eestis. Hinnanguliselt olid häiritud ligikaudu 100 000 inimese, mitte kõigi EMT klientide kõned. EMT-l on esimese poolaasta lõpuga 439 400 klienti.
Keskjaama tarkvaras tekkinud viga asusid koheselt likvideerima EMT ja Ericsson Eesti spetsialistid. GSM keskjaama töö taastati kell 14:09 ja hilisemad häired olid põhjustatud suurest kõnemahust, mis tekkis järsult pärast side taastumist.
Seadme tootjafirma, Ericsson Eesti peadirektor Veiko Sepp ütles, et EMT GSM-võrgu tänased häired põhjustas keskjaama protsessori tarkvara viga. ?Protsessori tarkvara veast tingituna läks rivist välja üks GSM-keskjaam,? sõnas Sepp. Ta lisas, et kuna protsessori näol on tegu keskjaama toimimise seisukohalt kõige olulisema lüliga, tuli teha kogu süsteemi täielik alglaadimine, mis on aega ja täpsust nõudev protsess.
Süsteemi taaskäivitumist toetasid online ühenduse abil omapoolse oskusteabega ka Ericssoni Põhjamaade tugikeskuse spetsialistid.
Veiko Sepp lisas, et EMT näol on tegu Eesti suurima mobiilioperaatoriga, kelle kõnemahud teistest operaatoritest oluliselt suuremad ja võrgu haldamine keerukam. ?Seepärast mõjutas konkreetne rike ka suuremat hulka inimesi kui teiste operaatorite tehniliste häirete puhul,? lausus ta. ?Ericsson annab endale aru juhtunu tõsidusest ja võtab edasiste vigade võimaluse minimiseerimiseks kasutusele kõik abinõud. Ühtlasi vabandame omalt poolt kõigi EMT klientide ees, keda võrguhäire puudutas.?
Klientide pahameele leevendamiseks pakub EMT kõikidele klientidele sellel ja kõigil septembrikuu nädalavahetustel võrgusiseseid kõnesid poole hinnaga. Soodustus kehtib nii EMT lepingulistele klientidele kui Simpeli kasutajatele.
Hetkel kuum
Omanikud võtsid ehitusfirmast 5 miljonit eurot dividendi
Artikkel jätkub pärast reklaami
EMT koduleheküljelt
Eesti Päevalehe teatel kavatseb sidemaet nõuda turuliider EMT-lt teenuse kvaliteedi parandamist. Sideameti ettekirjutuse järgi tohib Eestis mobiilioperaatoritel olla aasta jooksul 0,2 riket mobiiltelefonivõrgu baasjaama kohta. Täna nõuab sideamet suurimalt, 439 400 kliendig mobiilsideoperaatorilt EMT selgitusi, kui ulatuslikud eilsed rikked olid, mis olid rikete põhjused ning kuidas plaanib EMT tulevikus katkestusi vältida.
?Kui EMT esitatud andmete analüüs näitab, et operaatori võrkudes esineb rikkeid sagedamini kui lubatud, siis nõuame operaatorilt võrgu teenusekavaliteedi parandamist,? sideameti tehnilise planeerimise osakonna juhataja Jaak Jõesoo.
Viimati esinesid EMT võrgus nii ulatuslikud tõrked 14. juulil, mil side oli häiritud umbes kolme tunni jooksul üle kogu Eesti.
Eesti Päevaleht 29.08.2003
Autor: ÄP