• OMX Baltic0,03%299,05
  • OMX Riga0,00%891,94
  • OMX Tallinn0,08%2 057,92
  • OMX Vilnius0,07%1 203,3
  • S&P 500−0,04%6 227,62
  • DOW 30−0,2%44 318,95
  • Nasdaq 0,07%20 426,4
  • FTSE 1000,45%8 846,22
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic0,03%299,05
  • OMX Riga0,00%891,94
  • OMX Tallinn0,08%2 057,92
  • OMX Vilnius0,07%1 203,3
  • S&P 500−0,04%6 227,62
  • DOW 30−0,2%44 318,95
  • Nasdaq 0,07%20 426,4
  • FTSE 1000,45%8 846,22
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 12.09.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kordumatu europlakatikunst

Täiesti omaette nähtuse ja väärtusena võib võtta ELi-temaatilist propagandat plakatite näol. Tegemist on ju ajaloolise tähtsusega ja uurimist vääriva materjaliga. Seepärast tasub selle enneolematu sündmuse puhul tähelepanu pöörata Eesti reklaamikunstnike ja tellijate fantaasialennule.
Tänavatel nähtavad mõtteväljendused on nii pildilise kui ka sõnalise rõhuasetusega. Piltidest võib alustada näiteks meie rahvuslinnu jõuetu ja isikupäratu stilisatsiooniga. Õnneks on plakatite tekstiline pool mõnevõrra julgem ? näiteks ?Kas läheme Lätti sulaseks??, viidates lõunanaabrite loodetavale üle 50 euroliidu toetajaskonnale.
Julge katse oli idanaabri ebasõbralikkusele viitav lause, mille avaldusaeg küll oma pretensioonikuse tõttu lühiajaliseks jäi. Igaühele arusaadavad ning nii pildiliselt kui ka sõnaliselt korrektsed on Reformierakonna kuldkalade ja märja koeraga plakatid ?Sees on parem?. Huumoripreemia pälviks aga sel europlakatite väljapanekul kindlasti Res Publica ?Rohkem seksikaid mehi?.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ei saa märkamata jätta ka tasakaalustavat vastupropagandat eurovastastelt, kes on end plakatikunstis mõõdukamalt väljendanud. Kuid bussipeatustes väljumisaegu vaadates jääb silma eitav vastus ümaranäoliste euroametnike priiskavale bürokraatiale ja õlle hinna mitmekordistumisele. Omaette nähtus on veel plakatitele oma arvamuse lisamine, seda iseloomustavad jah?i ei?ks muutumine ning sõna ?reetur? ilmumine peaministri pildi kõrvale. Sotsiaalne kunst aga nõuabki inimeste vastukaja!
Autor: Sigrid Suu

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 8 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele