Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hindade muutus jääb eeldatavalt 10 sisse

    Liikluskindlustuse hindade muutus jääb eeldatavalt 10 piiresse.
    Liikluskindlustuse seaduse muutmine ja sellest tulenevad võimalikud tariifimuutused on ikka palju kõneainet pakkunud. Kehtiva seaduse vastuvõtmisele, millega kaasnes 2001. a kindlustuskatte oluline laiendamine ja sisemaiste tariifide vabastamine, eelnesid kartused hindade liberaliseerimisega kaasneva hüppelise hinnatõusu kohta. Praktikas tõi uus seadus aga kaasa kindlustusandjate vahelise hinnakonkurentsi tekke ja hoopis tariifide languse. Nii langes 2000. a 3,66 kroonine keskmine kindlustuspäeva makse 2001. a 3,07 kroonini ja oli 2002. a 3,22 krooni. Täna pakub jälle kõneainet kevadelgi laineid löönud diskussioon liikluskindlustuse tariifi võimalikust tõusust seoses ELi nõuete inkorporeerimisega Eesti õiguskeskkonda.
    Kuivõrd 1. maist kaob piirikontroll ELi maade ja Eesti vahel, peavad tulevikus ka siinsed sõidukid omama kindlustuskatet, mis ulatub üle terve ELi territooriumi. See toob paratamatult kaasa vahetegemise lõpetamise sisemaise kindlustuse ja rohelise kaardi vahel ning eeldatavalt kaasa hinnatõusu liikluskindlustuses. Rääkides selle võimalikest määradest on esitatud ohtralt prognoose, millest osa ulatub kuni kolmandikuni senisest sisemaisest tariifist. Praegu ei tugine tariifiprognooside tegemine mitte ainult liikluskindlustuse statistikale, vaid on pigem sarnane mitme muutujaga võrrandi lahendamisele, millest enamik muutujaid ei ole teada ning seetõttu ei anna ka adekvaatset tulemust. Nii ei ole meil täna näiteks teada inimeste reisimisvõimaluste kasvust tekkiv mõju piiriülesele liikumisele ning asjaolu, kas ELi laienemisega kaasneb ka uute kindlustusseltside sisenemine turule ja sellega kaasnev konkurentsi tihenemine. Samuti võib liikluskindlustuse seaduse muudatuste menetlemisel Riigikogu nii suurendada või ka vähendada kindlustuskatet, mis omakorda mõjutab tariifi. Sellest tulenevalt saab Liikluskindlustuse Fond lähtuda prognooside esitamisel ainult olemasolevast statistikast, mitte tundmatutest väärtustest.
    Nii saab 2002. a liikluskindlustuse turu statistika alusel eeldada sõiduautode tariifi osas ainult kuni 9-list hindade muutumist. Võttes näiteks aluseks aastase poliisi keskmise riskikoefitsiendiga (0,6) liikleja suhtes, kes kasutab Järvamaal registreeritud 66 Kw võimsusega sõidukit, tooks see kaasa praegu keskmiselt 850 krooni maksvale poliisile 76,50 kroonise hinnalisa (vt hinnakalkulaator LKFi kodulehel). Mis aga puudutab põhilisi välisriikides kahjutekitajaid, busse ja veoautosid, siis nende osas võib hinnatõus ulatuda 20 ja enama protsendini. Fond on seisukohal, et sõiduautode osas ei too ELiga ühinemine kaasa üle 10-list hindade muutust.
    Tuleviku ennustamine on aga üldjuhul tänamatu tegevus. Näiteks 2001.a. seaduse vastuvõtmisel kõige suuremat ehk kuni 40-list hinnatõusu ennustanud kindlustusandja on osutunud praegu kindlustusvõtjale üheks soodsamaks seltsiks ja müüb liikluskindlustust endiselt madalamal kui 2000.a. tasemel. Saatuse tahtel prognoosib tänagi just sama selts kõige suuremat hinnatõusu. Siit ka osundus vanarahvatarkusele, mille kohaselt ajalugu kordub.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.