• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 2250,45%39 840,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,71
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 2250,45%39 840,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,71
  • 19.09.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroliit tekitab automüüjais ärevust

Eesti uute sõidukite müüjate seas läbi viidud küsitlusest selgub, et päris täpselt ei oska keegi öelda, mida toob kaasa Euroopa Liit, kuna seadused on kirjutatud suhteliselt keeruliselt. ?Härrased Euroopa Liidust hakkasid muutma seadustikku tarbija huve silmas pidades. Välja on tulnud küll nii, et põhiliselt on asjast kasu saanud juristid üle terve Euroopa, kes üritavad segasest seadusest küsimustele konkreetseid vastuseid leida,? tunnistas ASi Japauto müügidirektor Erkki Ots.
Tema sõnul võimaldavad ELi seadused tulla turule n-ö juhuslikel õnneotsijatel, kes ei pruugi hiljem antud lubadusi täita. ?Uued üritajad tulevad turgu vallutama kõikvõimalikke lubadusi andes: ülipikk garantiiaeg, tasuta tantsukursused ämmale vms. Selleks ajaks, kui neid lubadusi peaks täitma hakkama, on aga uus müüja avastanud, et autokaubandus on kapitalimahuka ja suhteliselt madala kasumlikkusega äri, kus kiiret kasumit ei tasu lootagi, ja parematele jahimaadele läinud,? lausus Ots.
Sama meelt on ka enamik teisi automüüjaid, kes on nördinud, et EL annab vabad käed müüjatele, kes lihtsalt müüvad odavamalt, sest nad ei pea tegema investeeringuid järelteenindusse. Seniste müüjate müük aga väheneb, sest tehtud investeeringud on tarvis kinni maksta ja ainult garantiiremondist on Eesti tingimustes end raske ära elatada. See toob paratamatult kaasa teeninduse hinna tõusu, kuid ka see ei ole enam tarbija huvides.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Silberauto marketingijuht Üllar Born tunnistas, et samal ajal kui EL annab vaba voli nn autokaubamajade tekkele, keda ei huvita peale müügi miski, peavad ametlikud esindused investeerima üha rohkem. ?Meie puhul on juba see teema, et isegi reklaamsilte ja mööblit peavad tellima kõik esindused üle Euroopa ühest ja samast kohast, ehkki on selge, et Eestist saaks samad asjad palju odavamalt ja mitte sugugi kehvemad.?
Sestap on ametlike esinduste pahameel Eesti esimese autokaubamaja, ASi Premium Motors vastu mõneti mõistetav. Samas ei ole aga neile ka midagi ette heita. ?Kuni 1. maini on tõepoolest selline olukord, et müüme autosid teatavas mõttes omal riisikol ja aitame igati kaasa sellele, et meie müüdud uued autod saaksid korralikult hooldatud,? tunnistas Premium Motorsi nõukogu liige Tiit Arge, kelle sõnul on selline süsteem asjade loogiline käik. ?Kui tolmuimeja läheb katki, ei lähe ma ju poodi selle parandamist nõudma, vaid vaatan raamatust järele, kes on sertifitseeritud remonditöökojad, ja pöördun nende poole.?
Ehkki kõikidel Premium Motorsi müüdud autodel on Arge kinnitusel kaasas Euroopa sertifikaat ning ELi seaduste kohaselt on kõik ametlikud esindused kohustatud neid autosid hooldama, saab kuni 1. maini Premium Motorsi ja autoesinduste vahel olema küllalt vaidlemist, sest hetkel veel ei ole Eestis keegi millekski kohustatud. ?Samas ma ei näe vähimatki põhjust, miks firmateenindused peaksid kliendist loobuma, kui kevadel peavad nad niikuinii sama auto ette võtma,? lausus Arge ning imestas, miks autofirmad nende tuleku üle nii pahased on. ?Pigem võiksime teha koostööd. Pole ju mingi saladus, et kui tuleb müügile uus mudel, siis ametlike esinduste juures tekivad kuni pooleaastased järjekorrad. Meie saame autod kiiremini kätte ja miks nad ei võiks autosid hoopis meilt osta, et klient saaks selle, mida ta soovib. On üsna tõenäoline, et inimene, kes seda autot väga tahab, tuleb ja ostab selle meilt niikuinii ja ta on valmis selle eest ka rohkem maksma, et seda kiiremini kätte saada.?
Teiseks nentis Arge, et kui poleks nemad esimest autokaubamaja avanud, oleks seda teinud keegi teine ja märksa suurema rahakotiga ettevõtja. Teiseks on sellised mitme margi müüjad kasulikud eeskätt tarbijale, kes ei pea jooksma salongist salongi ja kuulama, kui hea üks või teine auto on. ?Meie ei pea kiitma ühte kindlat marki, me saame öelda otse, et sellel margil on need hädad, sellel teised ja valik on teie.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 30 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele