• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 21.10.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Eestil on olemas transpordisektori arengukava?

Eestil on olemas vabariigi valitsuse poolt 9. märtsil 1999 heaks kiidetud ?Transpordi arengukava aastateks 1999?2006?, millega on määratletud järgmised riikliku transpordipoliitika eesmärgid:
Eesti elanikel, kõigil füüsilistel ja juriidilistel isikutel võimaldada kasutada seadusega sätestatud korras liiklemiseks avalikke teid ning saada kõigis Eesti piirkondades transporditeenust, mis oma mahult, liigilt ja kvaliteedilt vastab ühiskonna nõudlusele, on ohutu ja keskkonnasõbralik ning nõuab ühiskonnalt võimalikult vähe kulutusi;

Artikkel jätkub pärast reklaami

suurendada rahvuslikku koguprodukti majanduse kui terviku konkurentsivõime tõstmise kaudu, pakkudes selleks kiirema, odavama ja ohutuma transpordiühenduse riigi eri piirkondade vahel ning transpordisektori ja teiste rahvuslike majandus- ja muude valdkondade integreerituse tõusu;
suurendada rahvuslikku koguprodukti transporditeenuste ekspordi kaudu üle-euroopaliste struktuuridega integreeritud rahvusliku transpordisektori rahvusvahelise konkurentsivõime tõstmise teel

Artikkel jätkub pärast reklaami

saavutada ruumiline tasakaal ning arenguerisuste vähendamine riigisiseste majanduslikult tugevamate ja nõrgemate piirkondade vahel, tagades viimastele kiire ühenduse ja ligipääsu pea-linnale ning rahvusvahelistele tõmbekeskustele.
Hetkel töötab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium välja uut transpordi arengukava aastateks 2004-2010.
Veel töötati aastatel 1998?1999 teede- ja sideministeeriumis välja dokument nimetusega ?Kaubavahetust ja kaubatransporti toetava infrastruktuuri ja teenuste arendamise strateegiline plaan?, mille objektiks pole mitte Eesti transpordisüsteem tervikuna, vaid abinõud üle Eesti kulgeva rahvusvahelise kaubanduse ja kaubaveo soodustamiseks.
Soovid vastust oma küsimustele? Saada need [email protected] ja Äripäev otsib neile vastused.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele