• OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 28.10.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedus on ametis 70 ürituste korraldajat

Professionaalse ja süsteemse üritusturunduse algust Leedus võib lugeda 1999. aastast, kui alustas tegevust ettevõte nimega Väikesed Operaatorid. Põhitegevusena logistikaga tegelenud kontsernist kasvas välja mitmesuguseid üritusi korraldanud firma, mis kasvas kiiresti, sattus aga juba pooleteise aasta pärast finantsraskustesse.
Isikutevahelised ebakõlad aitasid kaasa Väikeste Operaatorite lagunemisele ligi kümneks väiksemaks ürituste valdkonnas tegelevaks firmaks. Tänaseks jätkab neist tegevust viis-kuus firmat.
Väikeste Operaatorite teke mõjus turule värskendavalt: seni tuntud isikute, tavareklaami- ja PR-agentuuride ning ettevõtete enda algatustest küllastunud turg reageeris positiivselt spetsialiseerunud süsteemsele lähenemisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu hindavad kohalikud üritusturunduse osalised turu suuruseks vahemikku 10?20 miljonit litti ehk 45?90 miljonit krooni, mis jaguneb umbes 30?70 osalise vahel. Olulise osa moodustavad turul ühemehefirmad, keda ei saa nimetada klassikaliseks üritusturundusfirmaks.
Turu suuruse täpsemat määratlemist raskendab üksiküritajate ning ettevõtete sisemiselt organiseeritud ürituste suhteline rohkus. Samas ei kahtle osalised, et turul on 5?10 võtmetegijat ning et turg on stabiilselt kiires, aasta baasil kuni kahekordses kasvufaasis.
Ligi pool turust on pealinnas Vilniuses, ülejäänust suurem osa Kaunases ja Klaipedas, kus teiste hulgas tegutsevad ka kohalikud teenusepakkujad. Konkurente hinnatakse peamiselt kvaliteedist lähtuvalt ning sel viisil kujuneb juhtgrupp, kuhu kuuluvad Anonüümsete Töönarkomaanide Klubi, Event Market Resources, Concept Events, Saldo Grupe, A&M Events Group, de Vox ja BSMS.
Leedu suuremate üritusturundusagentuuride hulka kuuluva Anonüümsete Töönarkomaanide Klubi nimelise ettevõtte (Anoniminiu Darboholiku Klubas) juhi Giedrius Masalski sõnul rajas ta ettevõtte ligi kümneaastase ajakirjandusliku ja meelelahutusliku kogemuse baasilt koos abikaasaga. Ettevõtete gruppi kuuluvad ?klubi? kõrval ka toitlustusteenuste pakkuja ja teleprojektidega tegelev firma. Ühtekokku töötab neis ettevõtetes 35 inimest. Masalski sõnul on turul kasvuruumi küllaga. Turu kasvu toetab ka kiire majanduskasv Leedus, mis soodustab ettevõtluse arengut ning julgemaid investeeringuid kompetentsete tellijate poolt. Märkimisväärne aeg kulub kliendi harimisele eesmärgiga selgitada, et ürituse siht pole sõprade seltsis vaba aja veetmine, vaid et see peaks toetama ettevõtte ülejäänud turundustegevust, nentis Masalski.
Suuremal osal ettevõtetest pole turunduseelarvetes ürituste rida. Selle taustal paistavad eredalt silma emafirmade kogemustele ligipääsu omavad lääne ettevõtete tütred Leedus, kel on nii arusaamine oma vajadustest kui ka teedrajav funktsioon pikaajaliste lepingute sõlmijatena.
Pakutavate teenuste valik keskendub hetkel peamiselt telekommunikatsiooni, IT-, pangandus- ja farmasektori korporatiivsetele ja siseüritustele. Kolmanda ja avaliku sektori roll on veel suhteliselt tagasihoidlik.
Autor: Tiina Kass

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele