AS Tallinna Lennujaam tõrjub väikelennukeid harrastuspilootidele hinna tõstmise ja sissepääsukorra karmistamisega.
Kuigi lennujaama töötajad ametlikult väikelennukite väljaajamist ei tunnista, on seda kinnitatud eravestlustes ning Eesti Era- ja Harrastuspilootide Liidu (EEHL) kirjale saadetud vastuses, kus ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees tunnistab sidet parkimistasude tõstmise ja lennuoperatsioonide vähenemise vahel, millega koos väheneb ka intsidentide tõenäosus, kirjutab Postimees.
Samas puudub pealinna ümbruses teine nõuetekohaselt varustatud lennuväli - lähimad maandumispaigad on Pärnu, Kuressaare ja Tartu.
EEHLi juhatuse esimees Hendrik Agur leidis, et lennujaama käitumine on arusaamatu, arvestades, et tegu on riigile kuuluva firma ja lennuväljaga. «Riigi vara peaks meie kõigi ühine vara olema ja seda ei tohiks vaid kasumi teenimisele allutada,» märkis Agur. «Seda eriti olukorras, kus alternatiiv puudub.»
Artikkel jätkub pärast reklaami
Harrastuspilootide katsumused algasid suvel, kui lennujaam tõstis harrastuslennukite senise parkimisüüri 14kordseks ja jättis pikendamata esimesed baseerumislepingud.
EEHLi liige Johan Pender ütles, et enamasti mitme peale lennuki ostnud harrastuslenduritele mõjus juba hinnatõus nagu ämber külma vett - kui enne maksis aastane lennuki parkimine 4500-5000 krooni, siis nüüd 62 000 krooni.
ASi Tallinna Lennujaam turundusdirektor Eduard Tüür ütles Postimehele, et eraldi eesmärki väikelennukeist lahti saada pole, kuid kui väike segab suurt, tuleb esimesest loobuda. «Suurfirmad ostavad lennukeid juurde ja kohti jääb vähemaks,» selgitas ta. «Kolm väikest võtavad ruumi samapalju kui üks suur, kuid meil on kohustus omanikule tulu teenida.»