• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 03.11.03, 09:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tallinna lennujaam tõrjub eralennukeid

AS Tallinna Lennujaam tõrjub väikelennukeid harrastuspilootidele hinna tõstmise ja sissepääsukorra karmistamisega.
Kuigi lennujaama töötajad ametlikult väikelennukite väljaajamist ei tunnista, on seda kinnitatud eravestlustes ning Eesti Era- ja Harrastuspilootide Liidu (EEHL) kirjale saadetud vastuses, kus ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees tunnistab sidet parkimistasude tõstmise ja lennuoperatsioonide vähenemise vahel, millega koos väheneb ka intsidentide tõenäosus, kirjutab Postimees.
Samas puudub pealinna ümbruses teine nõuetekohaselt varustatud lennuväli - lähimad maandumispaigad on Pärnu, Kuressaare ja Tartu.
EEHLi juhatuse esimees Hendrik Agur leidis, et lennujaama käitumine on arusaamatu, arvestades, et tegu on riigile kuuluva firma ja lennuväljaga. «Riigi vara peaks meie kõigi ühine vara olema ja seda ei tohiks vaid kasumi teenimisele allutada,» märkis Agur. «Seda eriti olukorras, kus alternatiiv puudub.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Harrastuspilootide katsumused algasid suvel, kui lennujaam tõstis harrastuslennukite senise parkimisüüri 14kordseks ja jättis pikendamata esimesed baseerumislepingud.
EEHLi liige Johan Pender ütles, et enamasti mitme peale lennuki ostnud harrastuslenduritele mõjus juba hinnatõus nagu ämber külma vett - kui enne maksis aastane lennuki parkimine 4500-5000 krooni, siis nüüd 62 000 krooni.
ASi Tallinna Lennujaam turundusdirektor Eduard Tüür ütles Postimehele, et eraldi eesmärki väikelennukeist lahti saada pole, kuid kui väike segab suurt, tuleb esimesest loobuda. «Suurfirmad ostavad lennukeid juurde ja kohti jääb vähemaks,» selgitas ta. «Kolm väikest võtavad ruumi samapalju kui üks suur, kuid meil on kohustus omanikule tulu teenida.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele