Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeglane taustamuusika paneb inimesi rohkem ostma

    Muusika mõju teeninduskeskkonnas uurivad skandinaavia teadlased on erinevate uuringute käigus teadvustanud, et taustamuusika üheks funktsiooniks on klientide liikumiskiiruse suunamine ostukeskkonnas.
    Kuid muusikat ei kasutata üksnes klientide liikumiskiiruse aeglustamiseks. Teatud olukordades on vaja tarbija liikumistempot hoopis tõsta, häirimata sealjuures tema meeleolu ja ostusoovi. Näiteks kasutab Rootsi mööblikauplus IKEA 15 minutit enne sulgemist päevasest taustamuusikast valjemat marsimuusikat, mis stimuleerib kliente kiiremini tegutsema ning teeninduskeskkonnast väljuma.
    Muusika teiseks funktsiooniks on kujundada meeldivaks nii teeninduskeskkond tarbijale kui ka töökeskkond klienditeenindajale.
    Tallinna suurte ja esinduslike supermarketite riiulite vahel ringi kõndides saadab meid enamjaolt olmehelidega segunenud muusikaline taust, millele me oma kaubavalikuid tehes tavaliselt ei reageeri. Ostukeskustes on rohkelt helisid, mida oleme õppinud mitte kuulama. Sellisteks helideks pole üksnes kontsaklõbin ja kolisevad ostukärud, vaid ka töötavad ventilatsiooni- ja külmutusseadmed, mis tekitavad madalasageduslikke kõrvaga kuuldamatuid, kuid kehaga tajutavaid infrahelisid. Sarnaseid madalasageduslikke helisid kasutatakse teadlikult näiteks moodsa tehnikaga kinosaalides õudusfilmide emotsionaalse sisu paremaks edastamiseks.
    Nimetatud helilained tekitavad inimeses pingeid ja ärevusseisundit, mis on aga vastuolus harmoonilise teeninduskesk-konna põhimõtetega. Siin tulebki appi muusika oma rütmide, pulsi ja meloodiaga, struktureerides ja maskeerides nimetatud kaootilisi olmehelisid. Seega suudame muusika abil kujundada meeldivaks nii teeninduskeskkonna tarbijale kui ka töökeskkonna klienditeenindajale. Lisaks aitab hästi valitud taustamuusika meil kujundada ka tarbija meeleolu vastavalt pakutava toote või teenuse eripärale. Muusika võib inimest maha rahustada ning maandada tema liigset argipäevast stressi või virgutada ja suurendada tema tähelepanuvõimet. See võimaldab valmistada tarbija ette paremaks teenindamiseks ning võimendada tema positiivset emotsiooni teenindusest.
    Sarnaselt teeninduskeskkonna siseinterjööri muude detailidega aitab taustamuusika tõhusalt eristada ettevõtte teenindusruume konkurentide omadest. Kui siinjuures mõelda nt kaupluste- või hotelliketile, siis aitaks ühesugune taustamuusika terve keti poodides või hotellides kliendil ennast koduselt tunda. Heaks näiteks on Deli söögikohad, kus kõikides samanimelistes söögisaalides ühesugust taustamuusikat lastakse.
    Püsiv pikaajaline kliendisuhe eeldab hubast ja kliendisõbralikku ning konkurentidest eristuvat teeninduskeskkonda, mille osaks on ka professionaalne muusikavalik. Kui aga taustamuusikaks on valitud raadiost kostvad, kuid negatiivse sisuga uudised või veel hullem ? konkurendi reklaam, võib see oluliselt ohustada investeeringuid esindusliku teeninduskeskkonna loomisse. Eesti teeninduskeskkondades aga kuuleb liiga tihti raadiot eelkõige väiksemates kauplustes, bensiini jaamades jne.
    Taustamuusika valikul tuleks siiski arvestada esmajoones konkreetse ettevõtte või brändi põhiväärtustega ning kliendisuhte eesmärkidega.
    Autor: Dali Kask
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Infoturbe ekspert: identiteedivargusi on rohkem kui maailmas inimesi, teadlikkus peab tõusma
Tänavust infoturbeaastat iseloomustavad uued ründeviisid, kasvav identiteedivarguste arv, keerukamaks muutunud ründed ning digitaalse tarneahela riskid, kirjutab IT-ettevõtte Datafox infotrube juht Janar Randväli.
Tänavust infoturbeaastat iseloomustavad uued ründeviisid, kasvav identiteedivarguste arv, keerukamaks muutunud ründed ning digitaalse tarneahela riskid, kirjutab IT-ettevõtte Datafox infotrube juht Janar Randväli.
Börsid alustasid uut kvartalit korraliku langusega
Aasia turud on kolmandat päeva languses ning tänaseks on oodata ka Euroopa ja USA turgudel suuremat kukkumist.
Aasia turud on kolmandat päeva languses ning tänaseks on oodata ka Euroopa ja USA turgudel suuremat kukkumist.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Soomlastelt Mandatumi ostnud Invalda siseneb Eesti turule
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.
Riik võtab Tallinna Haiglalt toetuse ära Kõlvart: siis haiglat ei tule
Euroopa Liidu taastekava Eesti osa vähenemise tõttu otsustas valitsus, et vähemprioriteetsed on ning taasterahastu toetusest ilma jäävad Tallinna Haigla ja Haapsalu raudtee.
Euroopa Liidu taastekava Eesti osa vähenemise tõttu otsustas valitsus, et vähemprioriteetsed on ning taasterahastu toetusest ilma jäävad Tallinna Haigla ja Haapsalu raudtee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.