Ülar Lauk • 19. november 2003 kell 14:06

Jaapanis maksis teleprodutsent vaatajatele reitingu tõstmise eest

Jaapani Nippon TV produtsent Masaomi Ando maksis süstemaatiliselt televaatajatele oma show"de positiivsete hinnangute eest, kirjutas Asahi.

Fakt tuli avalikuks ja lähiajal produtsent vallandatakse. Juurdluse käigus selgus, et Ando kulutas 10 mln lisakulutuste tarbeks saadud jeenist 8,75 mln televaatajatele altkäemaksude andmiseks.

Nippon TVle on juhtum suureks löögiks, kanal oli kommertskanalite hulgas liidrikohal viimase 9 aasta jooksul.

Juurdlus tuvastas, et 2000. aasta märtsist kuni 2003. aasta juulini kontakteerus Ando eradetektiivbüroo abil 10 televaatajaga, kellele ta maksis regulaarselt positiivsete vastukajade eest.

Nende hulgast vaatas programme ja hindas neid tegelikult vaid 3, ülejäänud piirdusid fiktiivsete hinnangutega. Kuid nende vastused, mis näitasid 0,5% riigi televaatajate arvamust, osutusid otsustavateks programmide reitingute kujunemisel.

Kehtestatud normatiivide järgi annab ühe televaataja hääl küsitluse ajal tunnistust sellest, et programmi vaatab umbes 27 000 inimest, 1% reitingust näitab, et programmi jälgib 163 000 vaatajat.

<#Inopressa.ru=http://www.inopressa.ru/details.html?id=15733>

Hetkel kuum