Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Opeli uus lipulaev maabus läinud nädalal Eestis
Hiljuti tootmisest eemaldatud Opel Omega on üks Eesti levinumaid autosid kasvõi arvukate taksode näol. Kas Omegate ?kustumise? järel asenduvad nad Signumitega, näitab aeg, igatahes on tootja üritanud just viimasega täita tühimikku, mis Omega hinguselemineku järel tekkis.
Esmapilgul näeb Signum välja nagu Vectra, lähema tutvumise järel selgub aga, et tegemist on kahe täiesti erineva autoga. Ja seda mitte üksnes auto erineva tagaosa, vaid eeskätt ruumikuse ja mugavustaseme tõttu. Pikkust on Signumil 4636 mm, ehk ainult 40 mm rohkem kui Vectra sedaanil. Samas on tema telgede vahe koguni 130 mm pikem ehk 2830 mm, mis on juba tüüpiline luksusautole, ületades ka enamikku keskklassi autodest.
Tegelikkuses tähendab see aga eeskätt tõsiasja, et lisaks mugavale ja pehmele sõidule tagab pikk telgede vahe ka ruumika salongi, eriti auto tagaosas. Jalaruumi tagaistujale on ligi meetri jagu, ehk 985 mm, mis on kõikidest keskklassi autodest suurim. Tagaistme seljatugesid saab liigutada alla kuni 30kraadise nurgani, lisaks saab isteid nihutada ka edasi-tagasi, sõltuvalt sellest, kas rohkem läheb tarvis ruumi sõitjatele või pagasile. Loomulikult saab seljatoed ette alla lasta ning tekitada tõelise kaubiku efekti.
Kõige sellega kaasneb ka korralik viimistlus ja mugavusvarustus. Esimest korda Signumi tagaistmel maandudes tekib tõeline ?ohoo-efekt?. Pehmed ja mugavad istmed, põlveruumi sedavõrd lahedalt, et võib jala üle teise panna, laes vaatab vastu üle terve auto ulatuv laekonsool erinevate laegaste ja lambikestega, istmete vahel on mugav käetugi, mis laseb tunda end tõelise aadlimehena. Seesama käetugi on sisuliselt ainus, mis mõneti kogu positiivust kahandab, sest kui vaja autosse rohkemat kui nelja kohta, saab käetoe küll üles tõsta, kuid tema asemele tekkiv keskmine iste on üsna kõva ja ebamugav. Ilmselgelt on mõeldudki see auto vaid kuni neljale inimesele.
Mootoreid on Signumi mudelivalikus hetkel neli: bensiinimootoritest 1,8 ja 3,2 liitrine ning kaks diiselmootorit: 2,0 ja 2,2 liitrine. Euroopa autoajakirjanikele korraldatud testisõidul on valdav osa autosid varustatud just võimsama jõuallikaga ehk 3,2 liitrise V6 mootoriga, millel võimsust 210 hj. Käiguvahetus on sellisel puhul suisa loomulikult automaatne ja kõnealuse kombinatsiooni puhul ei saagi autost kehva muljet jääda. Pisut rabedavõitu kipub olema küll automaatkäigukasti käsitsivahetus, kuid automaatrežiimis toimib kõnii, nagu peab. Ka roolitunnetus võ Opelil olla veidi parem, seda eriti kurvilisel teel, sirgel hoiab aga auto end vä häi kursil.
Erinevaid varustustasemeid on Signumil samuti neli: Essentia, Sport, Elegance ning Cosmo. Lihtsaima varustuse juures on saadaval pea kõik vajalik, alates kuuest turvapadjast kuni kurvis pidurdamise assistendi ja konditsioneerini välja. Hinnad algavad 313 500 kroonist (Essentia manuaal, 1,8 bensiin). Tippmudeli eest (3,2 V6 Cosmo, automaat) tuleb välja käia summa, mis hakkab lähenema poole miljoni piirle: 452 900 krooni. Lisvarustusena saab paigaldada aga pea kõike, näiteks kurvis pöörduvad ja kiirusele reageerivad bi-xenon esituled. Mida kiiremini sõidad, seda kaugemale tuled näitavad.