Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SLK tahab praegustel liinidel jätkata
Mandri ja Lääne-Eesti saarte vahelise praamiliinide riigihankel pakkumise esitamata jätnud Saaremaa Laevakompanii (SLK) nõukogu liige Aivar Jõgi ütles, et SLK huvitub vedajana jätkamisest ka pärast praeguse liinilepingu lõppemist 2004. aasta sügisel. Selleks on SLK kaalunud mitut valikut.
Jõgi ei välistanud, et SLK kasutab toimiva lepingu punkti, asudes parima pakkuja kohale. Ta lausus, et 1994 sõlmitud liinilepingu kohaselt on SLK-l eelisõigus teiste huvitatud isikute ees sõlmida uus leping.
Teiseks viitas Jõgi võimalusele anda laevad koos meeskonna või ilma meeskonnata liinilepingu sõlminud ettevõtjale rendile. Samuti oleks SLK-l võimalik jätkata alltöövõtjana, kes pakub teenuseid liinilepingu sõlminud ettevõtjale.
?Ei välista ka vedajana jätkamist ilma liinilepinguta,? tõdes Jõgi. ?Vabaturu ja konkurentsitingimusi arvestades võiksime vabalt liigelda ja teostada teatud perioodidel kommertsreise.?
Jõgi ei täpsustanud, kas SLK on mõne teise firma esitatud pakkumise taga, kuid lisas, et on kohtutud ja vesteldud pakkujatega ning kaalutud nimetatud valikutest lähtudes tegutsemise jätkamist. ?Kindlasti oleme valmis kõikide pakkujatega koostööks,? ütles Jõgi. ?Oleme saanud neilt positiivse esialgse tagasiside.?
Praamikonkursile esitas pakkumise neli firmat. Tallinki kõrval on teada veel ASi VLF taust ? selle on asutanud ettevõtja Toivo Altile kuuluv Reio Invest, Saare Kalur ning Klip Marine. Advokaadibüroo Markus, Meidra, Missik & Co kaudu saabus OÜ Väinaliinid pakkumine ning Advokaadibüroo Luiga & Mugu esitas pakkumise Küprose firmal Tiandra Shipping.
Tallinki finantsjuht Marek Mägi ütles, et SLK ei ole teinud koostööpakkumist ning ?Tallinki poolt tehtud pakkumine ministeeriumile ei ole tehtud arvestusega, et saarte liinide teenindamist jätkatakse koostöös SLKga.?
VLFi juhatuse liige Toivo Alt kinnitas samuti kontaktide puudumist SLKga.
Selle põhjal võib SLK võimalikke koostööpartnereid otsida konkursile advokaadibüroode kaudu pakkumise teinud tundmatute ettevõtete seast. Vandeadvokaat Sten Luiga ütles, et tal pole õigust kommenteerida oma kliendi tausta.
Vandeadvokaat Raul Markuse sõnul esindab viie päevaga konkursipakkumise vormistanud Markus, Meidra, Missik & Co Väinaliinid OÜd ja ?selle pakkumise taga ei ole Saaremaa Laevakompanii?.
Markus, Meidra, Missik & Co pole SLK-le võõras ? vandeadvokaat Tõnu Meidra on kohtus esindanud eri asjades nii SLKd ja selle endist finantsdirektor Alar Tõru kui ka praamifirma omaniku poega Kristjan Leedot ? SLK sisekontrolli juhti.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis selguvad praamihankel kvalifitseerunud pakkujad täna. Ministeeriumi pressiesindaja teatel praegu pakkumiste kohta rohkem infot ei väljastata.
SLK asumise kohta konkursi võitja asemele teatas ministeerium, et praeguses lepingus säärast sõnastust pole. Küll on lepingus punkt, mille kohaselt võib SLK sõlmida lepingu tähtaja möödumisel uue lepingu juhul, kui ta pole rikkunud lepingu tingimusi. Kuid see tingimus on vastuolus vahepeal jõustunud riigihangete seadusega.