Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seltsid tõstsid hüppeliselt tariife

    Alates esmaspäevast maksab Salva Kindlustuses veoki tavaliikluskindlustuse aastapoliis senisest tunduvalt rohkem. Kui 6. detsembril ostetud 400 kW veduki 1,2 riskikoefitsiendiga aastapoliis maksis veidi üle 10 000 krooni, siis 8. detsembril maksab sama paber juba ligi 40 000 krooni.
    Salva Kindlustuse kindlustusdirektor ja juhatuse liige Urmas Kivirüüt selgitas, et kindlustus kallines selle kindlustusperioodi osa arvel, mis algab 1. maist 2004 ? Eesti ELiga liitumise päevast.
    Aga 1. maist sõlmitud kindlustuslepingud vedukitele hakkavad Salva Kindlustuses maksma veelgi enam ? umbes 5,5 korda rohkem. ?See on meie poliitika. Meie ei tunne muret selle üle, et mõni klient kaob, sest kolm viimast aastat ei toonud see kindlustusliik muud kui kahjumit,? ütles Kivirüüt.
    If Eesti Kindlustus tõstis vedukite tavakindlustuse hindu veelgi varem ? möödunud laupäeval. Kui sama veduki ja sama riskikoefitsiendiga aastakindlustus maksis 5. detsembril veidi üle 9000 krooni, siis 6. detsembril juba ligi 18 000 krooni.
    Esimesena tõstis tavakindlustuse tariife ERGO Kindlustus. Inges Kindlustus pole seni veel kampaaniaga kaasa läinud.
    Liikluskindlustuse fondi juhatuse liige Enno Lelumees selgitas kindlustustariifide järsku kallinemist ELi direktiivi nõuetega.
    ?See direktiiv nõuab meilt liikluskindlustuse unifitseerimist sõltumata sellest, kas liiklusvahend sõidab ainult Eesti teedel või ka mujal ELi riikides. Kindlustusseltsid on vabad ise määrama oma tariife ja nad tõstsid hindu, lisades rohelise kaardi maksumuse kohalikule tavakindlustuse tariifile. Hinna määrab turg, sest juba maikuust on Eesti kindlustusturg avanenud kõikidele Euroopa firmadele,? seletab Lelumees.
    Inges Kindlustuse peadirektor Voldemar Vaino seletas, et Euroopa seadusandlus ei keela samas Eestil rakendamast mitmefunktsionaalseid poliise. ?Lihtsalt lähtuti Põhjamaade kogemusest ja otsustati rakendada ühtne europoliis ? nii olevat mugavam. Mis puudutab praegust hinnatõusu, siis see on seletatav kindlustusseltside negatiivse statistikaga. Mitte keegi polnud kohustatud tõstma hindu enne 1. maid,? seletas Vaino.
    Riigikogu liige Juri ?ehhovtsov, kes on tuntud ka rahvusvaheliste autovedudega tegeleva suurärimehena, on riigi suhtumisest probleemi nördinud. ?Riik ei taha kehtestada kindlustustariifide piirmäärasid, kuid kindlustajad keeravad need taevani üles,? seletas ?ehhovtsov.
    Tema sõnul praegu on Riigikogus teisel lugemisel uue kindlustusseaduse eelnõu, mis näeb ette riikliku LKFi asemele mittetulundusliku garantiifondi loomise, mille asutajateks on kuus Eesti kindlustusseltsi.
    ?Ma rääkisin rahandusministrile Taavi Veskimäele, et uus süsteem viib kindlustajate kartellikokkuleppele. Minister vastas mulle, et selle vältimiseks on olemas konkurentsiamet,? rääkis ?ehhovtsov. ?Euroopa Liit ei keelusta mitmefunktsionaalsete poliiside süsteemi, et need, kes ei käi Euroopas, saaksid elada vanaviisi, kuid kindlustusseltsidele ei oleks see süsteem tulus.?
    Rahandusministeeriumi avalike suhete osakonna esindaja kinnitas, et poliisid peavad kehtima kõikides ELi maades. Teiseks, riik ei pea vahele segama firmade tariifipoliitikasse, sest see on turu funktsioon.
    Autor: Andrei Akulistõi
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.