Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kehv värbamistöö peletab soovitud töötaja firmast eemale
Kahjuks ei ole samad põhimõtted juurdunud tööjõuturul, kus samuti toimub ettevõtja jaoks oluline ?kaubavahetus?.
Töötaja värbamisel on tööandja tavaliselt endale hästi selgeks teinud tööülesanded, nende täitmiseks vajalikud kompetentsid ja muidugi palganumbrid.
Vastus küsimusele, miks töötaja peaks ennast just sellel ametikohal ja selles organisatsioonis rakendama, jääb sageli ette valmistamata. Nii leiavad tööandjad ennast tihti olukorras, kus nende poolt välja valitud kandidaat loobub värbamiskonkursi lõppetapis tööpakkumisest isegi hoolimata parema palga pakkumisest.
Parimate kandidaatide sidumiseks oma organisatsiooniga peab tööandaja tegema korralikku eeltööd ja analüüsima tööpakkumist turunduse võtmes, tööpakkumise esitamisel aga kasutama personaalse müügi võtteid, lähtudes kandidaadi kohta konkursi käigus saadud informatsioonist.
Iga kaupa on võimalik müüa, kui hind küllalt madalale lasta, ja iga ametikohta täita, kui palka küllalt kõrgele tõsta, aga seda võimaliku kasumi arvel.
Tööjõuturul on edukas see ettevõtja, kes suhtub kandidaatidesse kui klientidesse vabal tööjõuturul, kus valitsevad üldised turureeglid.
Autor: Priit Pupart