• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.01.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kehv värbamistöö peletab soovitud töötaja firmast eemale

Kahjuks ei ole samad põhimõtted juurdunud tööjõuturul, kus samuti toimub ettevõtja jaoks oluline ?kaubavahetus?.
Töötaja värbamisel on tööandja tavaliselt endale hästi selgeks teinud tööülesanded, nende täitmiseks vajalikud kompetentsid ja muidugi palganumbrid.
Vastus küsimusele, miks töötaja peaks ennast just sellel ametikohal ja selles organisatsioonis rakendama, jääb sageli ette valmistamata. Nii leiavad tööandjad ennast tihti olukorras, kus nende poolt välja valitud kandidaat loobub värbamiskonkursi lõppetapis tööpakkumisest isegi hoolimata parema palga pakkumisest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Parimate kandidaatide sidumiseks oma organisatsiooniga peab tööandaja tegema korralikku eeltööd ja analüüsima tööpakkumist turunduse võtmes, tööpakkumise esitamisel aga kasutama personaalse müügi võtteid, lähtudes kandidaadi kohta konkursi käigus saadud informatsioonist.
Iga kaupa on võimalik müüa, kui hind küllalt madalale lasta, ja iga ametikohta täita, kui palka küllalt kõrgele tõsta, aga seda võimaliku kasumi arvel.
Tööjõuturul on edukas see ettevõtja, kes suhtub kandidaatidesse kui klientidesse vabal tööjõuturul, kus valitsevad üldised turureeglid.
Autor: Priit Pupart

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele