Meediaanalüütik Toomas Leito andmetel kasvas viie suurema lehe reklaami kogukäive eelmisel aastal 7 protsendi ehk ligi 17 miljoni krooni võrra. Turuliider oli Postimees 65,7 miljoni krooniga, teenides 6 miljonit krooni enam kui aasta varem.
Postimehele järgnesid Äripäev 53,1 miljoni ja Eesti Ekspress 52,3 miljoni krooniga. Äripäeva reklaamikäive kasvas eelmisel aastal 4% ja Eesti Ekspressil rohkem kui kümnendiku võrra.
Reklaamikäibelt järgnes Eesti Päevaleht 38,7 miljoni krooniga, kuid samas oli Eesti Päevaleht ainuke, kellel reklaamikäive varasema aastaga võrreldes vähenes (-1%). SL Õhtuleht teenis reklaamist 33,9 miljonit krooni, olles aga samas teinud aastaga suurima kasvu (+12%).
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Kindlasti oli tegemist kõigi aegade parima reklaamiaastaga,? märkis Toomas Leito kommentaaris. Tema sõnul olid reklaamiaasta märksõnadeks: jaemüügikettide suuremahuline reklaamiost trükimeediast, autofirmade jõulised reklaamikampaaniad, kinnisvara reklaamituru kasv, arvukate reklaamirohkete lisade tootmine lehtede poolt, allahindlussõda, kvaliteetpindade pakkumine; reklaamikanalite teravnev konkurents, milles lehed parandasid oma positsioone.
Selleks aastaks prognoosib Leito lehtede reklaamikäibe kasvuks 5?7 protsenti.
Autor: ÄP Online