• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 13.01.04, 08:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Atonen pooldab märki Made in EU

Majandusminister Meelis Atonen peab Eesti tootjatele positiivseks märgi Made in EU kasutuselevõttu, mille üle käib arutelu Euroopa Komisjonis.
Euroopa Komisjoni kaubandusvoliniku pressiesindaja Arancha Gonzaleze sõnul kaalutakse praegu ELi päritolumärgi positiivseid ja negatiivseid külgi. ?Märk annaks adekvaatse info kauba päritolu kohta, pärsiks võltstoodete levikut ning tõstaks Euroopa Liitu esile,? ütles Gonzalez Eesti Päevalehele. ?Samas tähendaks see tootjatele aga lisakulutusi.?
Praegu ei ole Gonzaleze sõnul komisjonil ühtset nägemust, kas ja kuidas Made in EU (valmistatud Euroopa Liidus) märk tuleb. Komisjon peab konsultatsioone liikmesriikide valitsuste, tootjate ning tarbijatega selgitamaks, kas märgile leitakse piisavat toetust. Kevadeks peaks otsustatama, kas märk tuleb, kas see saab ELi toodetele kohustuslikuks või jääb kasutamine vabatahtlikuks, kas see rakendub ainult eksporditavatele toodetele või kehtib ka siseturul.
Samuti on lahtine, kas Made in EU asendaks praegused riiklikud päritolumärgid, nagu Made in Germany või Made in Estonia, või käibiks nendega paralleelselt. Praegu on Made in EU märgistuse kasutamine reguleerimata ning kõigile soovijaile vabatahtlik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Atoneni sõnul oleks Made in EU märk Eesti tootjatele üldiselt kasulik, kuigi sektorite kaupa võib suhtumine erinev olla. Eesti toodangust läheb tema sõnul 80 protsenti ELi turule. ?Euroopa tarbijad hindavad vanade liikmesriikide kauba kvaliteeti kõrgemalt kui uute liikmesriikide oma, kuigi me ise teame, et meie toodang pole sugugi halvem. Seetõttu ongi märk meile kasulik,? rääkis ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele