Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Interjöörikile kaunistab ja katab
Kile kleepimine on lihtsam viis muuta kujundust või reklaami siledatel pindadel. Mustrilise või eri tooni kilematerjali kleepimine võib osutuda odavamaks kui sama efekti saavutamine muudel viisidel. Osa mustreid on aga muul viisil isegi raske või võimatu saavutada.
?Rääkides näiteks liivapritsiimitatsiooni kilest, siis on selle kasutamine oluliselt odavam kui liivapritsi enda kasutamine. Pealegi võib kile tüdimuse korral teistsuguse vastu välja vahetada,? räägib Tiit Kärgets, kelle firma 3M interjöörikilet Eestisse toob.
Põhiline kasutusala on klaasist pinnad ? nii uksed, aknad kui vaheseinad. ?Üks võimalus on nendega katta kogu klaasist pind, teine ? kleepida erinevaid triipe, kolmas ? lõigata arvutilõikuriga firmade logod ning tekstid,? loetleb Kärgets.
?Interjöörikilet kasutatakse kõikjal, kus on vaja luua muidu raskelt teostatavaid eri pindade imitatsioone: põhiliselt akende, klaaside ja vitriinide, kontorite vaheseinte kaunistamisel või klaasseintega ruumides privaatsuse loomisel,? ütleb OÜ Deco Color tegevjuht Toomas Veskimäe. Väga edukalt saab interjöörikiledega kujundada reklaame kaupluste vaateakendel ja klaasustel.
?Fantaasial lennata lastes võib neid kilesid kasutada ükskõik millises interjööris või situatsioonis. Näiteks köögimööbli klaasidel või kõikvõimalikel klaaspindadel, mis on valgustatud. Nii on võimalik luua huvitavaid valgusefekte,? ütleb Veskimäe.
Interjöörikiled on Eesti turul suhteliselt uued tooted ja on olnud seni meetermüügis peaaegu kättesaamatud. Nüüdseks pole see enam probleem ja laost võib saada laias valikus erinevaid kilesid.
?Kõige rohkem on kilet kasutanud reklaamivalmistajad,? räägib Veskimägi ning lisab, et peale reklaamivalmistajate on põhilised kasutajad ka sisearhitektid, kes dekoratiivsete kilepindadega kombineerides leiavad huvitavaid lahendusi.
Interjöörikilet saab edukalt kasutada ka kodu kujundamisel. ?Peeglile või klaasist kapiuksele ei pea kaunistusi mitte ainult värvima ? kleebitud sauna- või pesuruumi uks võib olla osaliselt läbipaistmatuks muudetud hoopis kiledega,? nimetab Kärgets erinevaid kasutuskohti. Tavaliselt kasutatakse neid materjale kodus tagasihoidlikult, sest käsitsi kääridega lõigates ei saavuta parimat tulemust ja selleks tarbeks on tülikas otsida reklaamifirmat.
?Rohkem kasutatakse interjöörikilet ikka äriruumide sisekujunduses, reklaamides ja suurte klaaspindade puhul rohkem privaatsust nõudvates lahendustes,? ütleb Kärgets.
Kilet saab küll ise lõigata ja kleepida, kuid ilma eelneva kogemuseta soovitakse seda pigem lasta teha professionaalidel, kes sellega iga päev tegelevad. Reklaame valmistavatel firmadel on spetsiaalsed arvuti juhitavad lõikurid ja erinevaid kleepimise meetodid.
Interjöörikile ei ole mõeldud kasutamiseks reljeefsetele pindadele. Enne kile paigaldamist peab pind olema puhas rasvast, õlist ja tolmust. Puhastada võib tavalise klaasipesuainega.
Kileruutmeetri hinnad algavad ligi 400 kroonist ja erinevad sõltuvalt tellitavast kogusest ning ka tehtavast kujundusest, sest vajamineva materjali kogus ei võrdu tavaliselt pinna suurusega.
Autor: Ingrid Leiner