Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Interjöörikile kaunistab ja katab

    Kile kleepimine on lihtsam viis muuta kujundust või reklaami siledatel pindadel. Mustrilise või eri tooni kilematerjali kleepimine võib osutuda odavamaks kui sama efekti saavutamine muudel viisidel. Osa mustreid on aga muul viisil isegi raske või võimatu saavutada.
    ?Rääkides näiteks liivapritsiimitatsiooni kilest, siis on selle kasutamine oluliselt odavam kui liivapritsi enda kasutamine. Pealegi võib kile tüdimuse korral teistsuguse vastu välja vahetada,? räägib Tiit Kärgets, kelle firma 3M interjöörikilet Eestisse toob.
    Põhiline kasutusala on klaasist pinnad ? nii uksed, aknad kui vaheseinad. ?Üks võimalus on nendega katta kogu klaasist pind, teine ? kleepida erinevaid triipe, kolmas ? lõigata arvutilõikuriga firmade logod ning tekstid,? loetleb Kärgets.
    ?Interjöörikilet kasutatakse kõikjal, kus on vaja luua muidu raskelt teostatavaid eri pindade imitatsioone: põhiliselt akende, klaaside ja vitriinide, kontorite vaheseinte kaunistamisel või klaasseintega ruumides privaatsuse loomisel,? ütleb OÜ Deco Color tegevjuht Toomas Veskimäe. Väga edukalt saab interjöörikiledega kujundada reklaame kaupluste vaateakendel ja klaasustel.
    ?Fantaasial lennata lastes võib neid kilesid kasutada ükskõik millises interjööris või situatsioonis. Näiteks köögimööbli klaasidel või kõikvõimalikel klaaspindadel, mis on valgustatud. Nii on võimalik luua huvitavaid valgusefekte,? ütleb Veskimäe.
    Interjöörikiled on Eesti turul suhteliselt uued tooted ja on olnud seni meetermüügis peaaegu kättesaamatud. Nüüdseks pole see enam probleem ja laost võib saada laias valikus erinevaid kilesid.
    ?Kõige rohkem on kilet kasutanud reklaamivalmistajad,? räägib Veskimägi ning lisab, et peale reklaamivalmistajate on põhilised kasutajad ka sisearhitektid, kes dekoratiivsete kilepindadega kombineerides leiavad huvitavaid lahendusi.
    Interjöörikilet saab edukalt kasutada ka kodu kujundamisel. ?Peeglile või klaasist kapiuksele ei pea kaunistusi mitte ainult värvima ? kleebitud sauna- või pesuruumi uks võib olla osaliselt läbipaistmatuks muudetud hoopis kiledega,? nimetab Kärgets erinevaid kasutuskohti. Tavaliselt kasutatakse neid materjale kodus tagasihoidlikult, sest käsitsi kääridega lõigates ei saavuta parimat tulemust ja selleks tarbeks on tülikas otsida reklaamifirmat.
    ?Rohkem kasutatakse interjöörikilet ikka äriruumide sisekujunduses, reklaamides ja suurte klaaspindade puhul rohkem privaatsust nõudvates lahendustes,? ütleb Kärgets.
    Kilet saab küll ise lõigata ja kleepida, kuid ilma eelneva kogemuseta soovitakse seda pigem lasta teha professionaalidel, kes sellega iga päev tegelevad. Reklaame valmistavatel firmadel on spetsiaalsed arvuti juhitavad lõikurid ja erinevaid kleepimise meetodid.
    Interjöörikile ei ole mõeldud kasutamiseks reljeefsetele pindadele. Enne kile paigaldamist peab pind olema puhas rasvast, õlist ja tolmust. Puhastada võib tavalise klaasipesuainega.
    Kileruutmeetri hinnad algavad ligi 400 kroonist ja erinevad sõltuvalt tellitavast kogusest ning ka tehtavast kujundusest, sest vajamineva materjali kogus ei võrdu tavaliselt pinna suurusega.
    Autor: Ingrid Leiner
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Uuringud näitavad, et rämpstoit võib ajule kahjulikult mõjuda
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Suur ärikinnisvara ülevaade: büroopinnad löögi all, ladude äri jätkab buumimist
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.