• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,11
  • DOW 300,01%42 175,88
  • Nasdaq −0,48%19 452,22
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,11
  • DOW 300,01%42 175,88
  • Nasdaq −0,48%19 452,22
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 06.02.04, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: kaupmeeste turuvõitlus toob meediale rohkelt reklaamiraha

Tänu kauplusekettide, side- ja autofirmade turuvõitlusele kasvas meedia reklaamikäive mullu enam kui kümnendiku, sama edukust tõotab tänavune aasta.
Tänavu ligi miljardi kroonini kasvaval reklaamiturul võimutseb endiselt trükimeedia. Kõige rohkem reklaamiraha, 65 miljonit krooni, võitsid mullu juurde ajalehed. Hoopis tagasihoidlikumalt voolab reklaamiraha ajakirjadele, kus hoolimata sellest, et turule lisandus mitu uut tegijat, kasv peaaegu puudus, kirjutab Postimees.
Analüütikute hinnangul kasvab reklaamiturg tänavu samuti ligi kümnendiku võrra, seejuures peaks trükimeedia esialgu säilitama oma võimu, korjates turult enam kui poole kogu reklaamirahast.
Ühe suurema meediaagentuuri Media House juhataja Raido Raamatu sõnul hoidsid meediafirmad mullu hinnad stabiilsed, vaid teles üritati reklaami kallimalt müüa. «Raha tuli juurde ikka peamiselt jaekaubandusturu ümberjagamisest, mistõttu tehti agaralt reklaami,» ütles Raamat. «See jätkub ka tänavu ning konkurents läheb veelgi ägedamaks, sest lisanduvad Vilnius Prekyba ja Lidli kaubandusketid.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mobiilinumbrite säilimine operaatori vahetusel sunnib arvatavasti ka sideoperaatoreid rohkem turundusse investeerima.
Samuti tiheneb konkurents seoses Euroopa Liiduga. Eestisse tulevad oma kaupu, teenuseid või oskusteavet pakkuma mitmed firmad, kes mingil põhjusel seda siiani pole teinud. «Turu tänavuseks kasvuks võiks olla kaheksa protsenti,» prognoosis Raamat.
Analüütikute hinnangul reklaamihinnad suure tõenäosusega ei tõuse, sest valitseb tihe konkurents. Lehtede kannale astub otsepostitus, mida kasutavad näiteks paljud kaubandusketid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele