• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 26.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

45 ametnikku otsivad Helsingis lahendust piletitülile

?Probleem ühistranspordi piletihindade ja nende kompenseerimise ümber on äkitselt läinud väga teravaks,? põhjendas seminari korraldaja, Harju maavalitsuse majandusosakonna juhataja Aare Ets. ?Helsingi on oma süsteemi üle väga uhke, läheme vaatama, kas annaks seda meilgi rakendada.?
Soomes on eriseadusega loodud Helsingi linna ja seda ümbritsevate omavalitsusüksuste koostöönõukogu, mille ülesandeks on pealinna regioonis koordineerida ühistransporti, keskkonna- ja arenguplaneerimist.
?Minu hinnangul võiks see olla ka kõige realistlikum mudel meie jaoks,? ütles Ets.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ühepäevasele, 1515 krooni maksvale seminarile sõidavad 19 ametnikku Harjumaa valdadest, viis maavalitsuse liiget ja kümme esindajat ühistranspordiettevõtetest. Iga organisatsioon maksab oma osalejate eest ise. Riiki esindab Riigikogu majanduskomisjoni liige Henn Pärn.
?Lähen sinna ootusega teada saada, kuidas Helsingi ümbruses ühistransport enne oli korraldatud ning miks nad valisid variandi, kus suhted on määratud seadusega,? selgitas Pärn. Tema sõnul ei ole praegu Eestis toimiv süsteem, kus omavalitsused võivad kokkuleppeid teha vabatahtlikult, ennast õigustanud. ?Jõud on ebavõrdsed, Tallinn surub oma tahtmist peale ning kokkuvõttes kannatavad reisijad,? ütles ta. ?See reis peakski andma vastuse küsimusele, kas riik peaks siin sekkuma või mitte.?
Pärna kinnitusel on majanduskomisjonile tulnud nii Harju- kui ka Järva- ja Raplamaa valdadelt kirju, kus palutakse midagi ette võtta.
?Sellekohase seaduse vajalikkust on päris tõsiselt kaalutud,? lisas Pärn. ?Minu hinnangul on Tallinn käitunud lühinägelikult ja kitsalt, ajades ühe päeva poliitikat. Nii see jätkuda ei saa.?
Märtsist hakkab Tallinnas kehtima uus ühistranspordi piletisüsteem, mis annab soodustusi Tallinna elanikuks registreeritud sõitjatele ja tõstab topeltkalliks ülejäänud sõitjate kuupileti. Õiguskantsler Allar Jõks teatas eile, et määrus, millega kehtestatakse erinevad sõidupiletite hinnad tallinlasele ja mittetallinlasele on vastuolus ühistranspordiseaduse ning põhiseadusega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele