Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Märts rõõmustab rallisõpru
Märtsist on 280hobujõuline Mitsubishi uuenenud sportauto EVO VIII siinsetele spordihuvilistele vabalt saadaval. Kellel ei ole poolt miljonit krooni ja pisut enamgi kiirusejanu rahuldamiseks välja käia, võib soetada omale turbomootoriga Toyota Yaris T Spordi, mille 150 hj peaks samuti piisama, et sportlikku sõiduelamust saada. Kel aga sellest kõigest veel vähe ja raha rohkem, võib mõelda juba 344 hobujõulise Audi S4 peale.
Toyota hübriidauto Prius on 1,5-liitrise bensiini- ja elektrimootoriga varustatud auto, mis kiirendab paigalt 100 km tunnikiiruseni 10,9 sekundiga, kulutades keskmiselt vaid 4,3 liitrit kütust 100 km kohta. Hübriidmootori tegusus väljendub eeskätt tema pöördemomendis, mis ulatub samale tasemele kui kaks korda mahukamal diiselmootoril, 400 Nm-ni. Oma varustustasemelt ja koostekvaliteedilt paigutavad tootjad uue Priuse samale reale Audi A4 ja BMW 3-ga. Müügihitiks muutumisele seab piirid uue tehnoloogia hind: keskkonna- ja kütusesäästlik Prius hakkab Eestis maksma ca 420 000 kr.
Märtsis jõuab Eestis müügile Mitsubishi Lancer EVO 8. Auto on samas hinnaklassis Subaru Impreza STi-ga, kuid isegi paljud harrastussportlased on soetanud endale Mitsubishi Evolutioni, nagu on näidanud viimase aja autospordiüritused. Siiani sai Mitsubishi EVO Eestis arvele rallispordiföderatsiooni eriloaga ja teda osteti peaasjalikult Lätist, nüüdsest on autol ka Eesti tänavasõidu tüübikinnitus olemas.
Ehkki uut 5-seeria mudelit Touring esitletakse maailmale alles tuleval nädalal algaval Genfi autonäitusel, jõuab see juba märtsi teisel poolel Tallinnas toimuva autonäituse Motorex ajaks Eestisse ning jääbki siia. Kolmanda põlvkonna BMW 5-seeria Touring tuleb turule esmalt 4 erineva mootoriga (525iT, 545iT, 525dT ja 530dT). Hind on tal paraku keskmiselt 60 000 kr jagu kõrgem kui uue 5-seeria sedaanversioonil, st hinnad algavad umbes 600 000 krooni piirimailt.
Selle kuu lõpus anti kliendile üle esimene Porsche Cayenne 3,2 linnamaastur ehk nn rahva-Cayenne, mille hinnad ei alga enam miljoni piirimailt nagu seni, vaid alates 771 755 kroonist. Auto kapoti all on 3,2-liitrine ja 250hobujõuline bensiinimootor, tal on pidev nelivedu, aeglusti, keskdifferentsiaali lukk ja PTM (Porsche Traction Management). Varustuse loetellu kuulub pea kõik, mida ühel luksust ihkaval inimesel vaja võib minna, kaasa arvatud elektriliselt liigutatavad nahkistmed.
Märtsis jõuavad Eestisse ka mitmed uued Audi mudelid, mis kevade hakul peaksid nii mõnelegi autoostjale huvi pakkuma, eeskätt kabriolettkerega A4 Cabriolet 1.8T AT (baasmudeli hind 559 600 kr) ja A4 Cabriolet 3.0 quattro AT (704 400 kr). Lisaks saabub müügile ka 344 hobujõudu arendav superauto Audi S4 AT, mille baashinnaks on 865 700 kr.
Kia linnamaastur Sorento saab märtsis automaatkäigukasti H-matic, mida saab ka käsitsi lülitada. Võimalik tellida 2,5-liitristele A/T diislitele, hind alates 389 900 kr ja 3,5-liitristele V6-bensiinimootoriga versioonidele, mille hind algab alates 439 900 kroonist koos käibemaksuga.
Toyota Yarise perekonda lisandub märtsis Yaris T Sport Turbo, mis koos vahejahutusega turboülelaaduriga annab maksimaalseks võimsuseks 150 hj ja pöördemomendiks 196 Nm. Selle seeria autode arv on piiratud, muudatused teostab Toyota Motor Europe?i eriüksus.