• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • 27.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Märts rõõmustab rallisõpru

Märtsist on 280hobujõuline Mitsubishi uuenenud sportauto EVO VIII siinsetele spordihuvilistele vabalt saadaval. Kellel ei ole poolt miljonit krooni ja pisut enamgi kiirusejanu rahuldamiseks välja käia, võib soetada omale turbomootoriga Toyota Yaris T Spordi, mille 150 hj peaks samuti piisama, et sportlikku sõiduelamust saada. Kel aga sellest kõigest veel vähe ja raha rohkem, võib mõelda juba 344 hobujõulise Audi S4 peale.
Toyota hübriidauto Prius on 1,5-liitrise bensiini- ja elektrimootoriga varustatud auto, mis kiirendab paigalt 100 km tunnikiiruseni 10,9 sekundiga, kulutades keskmiselt vaid 4,3 liitrit kütust 100 km kohta. Hübriidmootori tegusus väljendub eeskätt tema pöördemomendis, mis ulatub samale tasemele kui kaks korda mahukamal diiselmootoril, 400 Nm-ni. Oma varustustasemelt ja koostekvaliteedilt paigutavad tootjad uue Priuse samale reale Audi A4 ja BMW 3-ga. Müügihitiks muutumisele seab piirid uue tehnoloogia hind: keskkonna- ja kütusesäästlik Prius hakkab Eestis maksma ca 420 000 kr.
Märtsis jõuab Eestis müügile Mitsubishi Lancer EVO 8. Auto on samas hinnaklassis Subaru Impreza STi-ga, kuid isegi paljud harrastussportlased on soetanud endale Mitsubishi Evolutioni, nagu on näidanud viimase aja autospordiüritused. Siiani sai Mitsubishi EVO Eestis arvele rallispordiföderatsiooni eriloaga ja teda osteti peaasjalikult Lätist, nüüdsest on autol ka Eesti tänavasõidu tüübikinnitus olemas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehkki uut 5-seeria mudelit Touring esitletakse maailmale alles tuleval nädalal algaval Genfi autonäitusel, jõuab see juba märtsi teisel poolel Tallinnas toimuva autonäituse Motorex ajaks Eestisse ning jääbki siia. Kolmanda põlvkonna BMW 5-seeria Touring tuleb turule esmalt 4 erineva mootoriga (525iT, 545iT, 525dT ja 530dT). Hind on tal paraku keskmiselt 60 000 kr jagu kõrgem kui uue 5-seeria sedaanversioonil, st hinnad algavad umbes 600 000 krooni piirimailt.
Selle kuu lõpus anti kliendile üle esimene Porsche Cayenne 3,2 linnamaastur ehk nn rahva-Cayenne, mille hinnad ei alga enam miljoni piirimailt nagu seni, vaid alates 771 755 kroonist. Auto kapoti all on 3,2-liitrine ja 250hobujõuline bensiinimootor, tal on pidev nelivedu, aeglusti, keskdifferentsiaali lukk ja PTM (Porsche Traction Management). Varustuse loetellu kuulub pea kõik, mida ühel luksust ihkaval inimesel vaja võib minna, kaasa arvatud elektriliselt liigutatavad nahkistmed.
Märtsis jõuavad Eestisse ka mitmed uued Audi mudelid, mis kevade hakul peaksid nii mõnelegi autoostjale huvi pakkuma, eeskätt kabriolettkerega A4 Cabriolet 1.8T AT (baasmudeli hind 559 600 kr) ja A4 Cabriolet 3.0 quattro AT (704 400 kr). Lisaks saabub müügile ka 344 hobujõudu arendav superauto Audi S4 AT, mille baashinnaks on 865 700 kr.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kia linnamaastur Sorento saab märtsis automaatkäigukasti H-matic, mida saab ka käsitsi lülitada. Võimalik tellida 2,5-liitristele A/T diislitele, hind alates 389 900 kr ja 3,5-liitristele V6-bensiinimootoriga versioonidele, mille hind algab alates 439 900 kroonist koos käibemaksuga.
Toyota Yarise perekonda lisandub märtsis Yaris T Sport Turbo, mis koos vahejahutusega turboülelaaduriga annab maksimaalseks võimsuseks 150 hj ja pöördemomendiks 196 Nm. Selle seeria autode arv on piiratud, muudatused teostab Toyota Motor Europe?i eriüksus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele