Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Välisboksid kahvatusid eestlaste kõrval
Pühapäeval lõppenud rahvusvahelisel turismimessil Tourest kahvatusid väliseksponaadid Eesti maakondade väljapaneku kõrval.
Pool messi territooriumist oli välisfirmade ja teine pool maakondade väljapanekute all.
Väliseksponentidest hakkasid suuruse ja korraliku ettevalmistusega silma vaid laeva- ja lennufirmad, Soome maakondade boks ning Estraveli ja Reisieksperdi boks. Oli näha, et messile tuldi tööd tegema, mitte turunduseelarves ette nähtud summat kulutama.
Näiteks Reisieksperdil oli peale infoleti ka kaks töötuba. Laevafirmadest hakkas enim silma Viking Line, kus lõbus kostümeeritud jänku meelitas palju huvilisi kohale.
Suurt pettumust valmistasid aga erinevate riikide esindusboksid, mis olid, v.a Soome maakondade esindus, täiesti igavad. Heal juhul oli boksis paar plakatit või siis mõned postkaardid. Halvemal juhul aga polnud boksis ühtegi inimest, kelle käest infot küsida. Näiteks Dubai, Türgi, Kreeka ja Poola boksid olid täiesti inimtühjad. Hämmastav oli, et ka Leedu boks oli tühi ja täiesti ilmetu. Paratamatult jääb mulje, et messile tuldi tüütut kohustust täitma, eesmärgiga saada linnuke kirja, et on ilusti riigi raha kulutatud ja riiki esindatud.
Soome ja Eesti väljapanek oli aga väga atraktiivne. Nii Soome kui ka Eesti olid väljas maakondadega ja iga maakond andis endast maksimumi, et tuua välja oma piirkonna omapära, et võimalikult palju inimesi sinna meelitada.
Kui Eesti käiks ennast välismessidel sama atraktiivse maakondade väljapanekuga esindamas, poleks kahtlustki, kas Eesti saaks tuntuks. Kui aga minnakse kohatäiteks, nagu tegi näiteks Leedu, tuleks ettevõtmisest üldse loobuda.