• OMX Baltic−0,27%301,45
  • OMX Riga0,06%893,9
  • OMX Tallinn−0,14%2 078,26
  • OMX Vilnius0,00%1 201,15
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,19
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,27%301,45
  • OMX Riga0,06%893,9
  • OMX Tallinn−0,14%2 078,26
  • OMX Vilnius0,00%1 201,15
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,19
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 05.03.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Välisboksid kahvatusid eestlaste kõrval

Pühapäeval lõppenud rahvusvahelisel turismimessil Tourest kahvatusid väliseksponaadid Eesti maakondade väljapaneku kõrval.
Pool messi territooriumist oli välisfirmade ja teine pool maakondade väljapanekute all.
Väliseksponentidest hakkasid suuruse ja korraliku ettevalmistusega silma vaid laeva- ja lennufirmad, Soome maakondade boks ning Estraveli ja Reisieksperdi boks. Oli näha, et messile tuldi tööd tegema, mitte turunduseelarves ette nähtud summat kulutama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteks Reisieksperdil oli peale infoleti ka kaks töötuba. Laevafirmadest hakkas enim silma Viking Line, kus lõbus kostümeeritud jänku meelitas palju huvilisi kohale.
Suurt pettumust valmistasid aga erinevate riikide esindusboksid, mis olid, v.a Soome maakondade esindus, täiesti igavad. Heal juhul oli boksis paar plakatit või siis mõned postkaardid. Halvemal juhul aga polnud boksis ühtegi inimest, kelle käest infot küsida. Näiteks Dubai, Türgi, Kreeka ja Poola boksid olid täiesti inimtühjad. Hämmastav oli, et ka Leedu boks oli tühi ja täiesti ilmetu. Paratamatult jääb mulje, et messile tuldi tüütut kohustust täitma, eesmärgiga saada linnuke kirja, et on ilusti riigi raha kulutatud ja riiki esindatud.
Soome ja Eesti väljapanek oli aga väga atraktiivne. Nii Soome kui ka Eesti olid väljas maakondadega ja iga maakond andis endast maksimumi, et tuua välja oma piirkonna omapära, et võimalikult palju inimesi sinna meelitada.
Kui Eesti käiks ennast välismessidel sama atraktiivse maakondade väljapanekuga esindamas, poleks kahtlustki, kas Eesti saaks tuntuks. Kui aga minnakse kohatäiteks, nagu tegi näiteks Leedu, tuleks ettevõtmisest üldse loobuda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele