Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
TVMK-l tulemas suurtellimus Saksamaalt
Karstadti kaubamajad kuuluvad Euroopa suurimasse kaubamajade ja postimüügikataloogide gruppi KarstadtQuelle AB.
?Asi susiseb väga hästi,? sõnas TVMK turundusjuht Viivika Roze, kelle sõnul on tellimus peaaegu käes, kuid täpsemalt ei soovinud ta veel midagi rääkida, kuna leping allkirjastatakse ilmselt alles mais. ?Kui me selle lepingu kätte saame, siis võime eputada. Ega enne ei taha öelda, vast sõnume ära,? muretses ta.
Aprilli esimesel poolel peavad Karstadti jõudma 4000 tooli ja 900 lauda, mis jäid sakslastele silma Kölni mööblimessil. ?4000 tooli on selle tooli kohta väga suur kogus nii lühikese ajaga täitmiseks,? ütles Roze, kelle sõnul külastasid sakslased TVMK väljapanekut Kölnis mitu korda ning võtsid kaasa kolm tooli ja ühe pöögivärvi laua. ?Sisuliselt tassiti meil boks tühjaks jah,? rõõmustas Roze.
Kokku on tellimuse suurus 1,3 mln krooni ning müügile jõuavad toolid ilmselt mais. Siis selgub ka, kui suures mahus ja mida sakslased TVMKst edaspidi tellima hakkavad.
ASi Thulema nõukogu liikme August Kulli hinnangul on 4000 selline tubli partii, mille põhjal ei saa siiski teha pikemaajalisi kindlaid plaane. ?Ma praegu küll nende (TVMK) võimsusi täpselt ei tea, aga see on neile kindlasti selline uus võimalus ja ma soovin neile õnne,? sõnas Kull. ?Uudisekünnise ületaks see siis, kui neil oleks olemas pikaajaline leping, kus on kirjas, et nad peavad tegema kindla arvu taburette aastas.?
ASi Viisnurk juht Toivo Kuldmäe ei soovinud teise firma saavutusi kommenteerida. ?See pole nii üheselt võetav asi,? sõnas Kuldmäe. ?Meie oleksime sellise pakkumise üle päris õnnelikud.?
TVMK mööbli disainer Maile Grünberg on rõõmus, et lõpuks saab otse müüa ka Eesti originaaldisaini, mitte ainult allhanke korras tehtut. ?See on asjade normaalne kulg võrreldes meie disaini tasemega,? sõnas Grünberg, kelle hinnangul on päris oma brändiga Euroopa turule minna raske. ?Selline asi oleks pidanud juba ammu juhtuma. Kahjuks on Eestis aga turundus ja marketing alles lapsekingades.?
KarstadtQuelle AG on Euroopa suurim kaubamajade ja postimüügi kataloogide kontsern, mille käive 2002. aastal ületas 15 miljardit eurot ehk 240 miljardit krooni.
Grupi 2002. aasta maksude-eelne kasum oli 4,6 miljardit krooni. Eelmise aasta kolme kuuga tegi grupp käivet üle 150 miljardi krooni.
Karstadti kaubamajade gruppi kuulub kuus erinevat kaubamaja-brändi, mis kokku tähendab Saksamaal ligi 50%-list turuosa. Aasta tagasi oli kontsernil Saksamaal 189 kaubamaja, mis pindalalt moodustasid kokku Euroopa suurima kaubamajaketi. Karstadti kaubamaju külastab iga päev 2,5 miljonit inimest, püsikliente oli eelmise aasta alguses 9 miljonit.