Autoteenindused võivad olla pahuksisse läinud võlaõigusseadusega, sest nad ei anna garantiikorras vahetatud uuele varuosale sama pikka uut garantiid.
Palju on ka juhtumeid, kus teenindused lükkavad autol ilmnevate probleemide eest vastutuse kliendi kaela, paigaldavad uute varuosade asemel vanu jne, kirjutab Eesti Päevaleht.
Eelmisel nädalal Eesti Päevalehes ilmunud artiklis ?Helkama Auto nööris ?koda omanikku? oli juttu autoomanik Jaanist (nimi muudetud ? toim), kellelt Helkama Auto kasseeris kord juba garantiiremondi korras vahetatud, kuid uuesti rikki läinud varuosalt 650 krooni, sest leidis, et aastane garantii kehtis ainult algselt Jaani ostetud garantiile, mitte aga garantiikorras tasuta vahetatud varuosale.
Kuna nii Eesti tarbijakaitse liidu juhatuse esimees Enn-Toivo Annuk kui ka võlaõigusseadus rääkisid aga autofirma vastu, kompenseeris Helkama Auto Jaanile ebaõiglaselt võetud tasu. Võlaõigusseadus ütleb selgelt, et garantiitähtajal asendatud asjale antakse algse müügigarantiiga sama kestusega uus garantii.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelmisel nädalal selgus, et ka Mazdasid müüv Esma Auto on võlaõigusseadusega pahuksis. ?Kui garantii ajal vahetame varuosa, siis me ei anna uuele varuosale jälle sama pikka garantiid, meie meelest ei käitunud Helkama Auto ka valesti,? ütles firma turundusjuht Krista Kulderknupp. ?Vastasel juhul, kui klient tahtlikult või tahtmatult varuosa uuesti ja uuesti katki teeb, kehtiks sellele ju eluaegne garantii.?
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete juhi Kristina Vaksmaa hinnangul võivad autofirmad võlaõigusseadusega tõepoolest pahuksis olla. Möödunud reedel asus amet asja menetlema. Kuidas peaksid käituma kliendid, kes tunnevad, et autofirmad on neile garantiitingimuste osas ülekohut teinud, ei soovinud Vaksmaa veel täpsustada.
Autoteenindustega seotud kaebused ei ole tarbijakaitseametis sugugi harvad. 2003. aastal laekus neid ametisse 41.