• OMX Baltic0,1%300,24
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,21%1 196,55
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,08%8 781,41
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,68
  • OMX Baltic0,1%300,24
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,21%1 196,55
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,08%8 781,41
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,68
  • 08.03.04, 08:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Autoteenindustel lasub seaduse rikkumise kahtlus

Autoteenindused võivad olla pahuksisse läinud võlaõigusseadusega, sest nad ei anna garantiikorras vahetatud uuele varuosale sama pikka uut garantiid.
Palju on ka juhtumeid, kus teenindused lükkavad autol ilmnevate probleemide eest vastutuse kliendi kaela, paigaldavad uute varuosade asemel vanu jne, kirjutab Eesti Päevaleht.
Eelmisel nädalal Eesti Päevalehes ilmunud artiklis ?Helkama Auto nööris ?koda omanikku? oli juttu autoomanik Jaanist (nimi muudetud ? toim), kellelt Helkama Auto kasseeris kord juba garantiiremondi korras vahetatud, kuid uuesti rikki läinud varuosalt 650 krooni, sest leidis, et aastane garantii kehtis ainult algselt Jaani ostetud garantiile, mitte aga garantiikorras tasuta vahetatud varuosale.
Kuna nii Eesti tarbijakaitse liidu juhatuse esimees Enn-Toivo Annuk kui ka võlaõigusseadus rääkisid aga autofirma vastu, kompenseeris Helkama Auto Jaanile ebaõiglaselt võetud tasu. Võlaõigusseadus ütleb selgelt, et garantiitähtajal asendatud asjale antakse algse müügigarantiiga sama kestusega uus garantii.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eelmisel nädalal selgus, et ka Mazdasid müüv Esma Auto on võlaõigusseadusega pahuksis. ?Kui garantii ajal vahetame varuosa, siis me ei anna uuele varuosale jälle sama pikka garantiid, meie meelest ei käitunud Helkama Auto ka valesti,? ütles firma turundusjuht Krista Kulderknupp. ?Vastasel juhul, kui klient tahtlikult või tahtmatult varuosa uuesti ja uuesti katki teeb, kehtiks sellele ju eluaegne garantii.?
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete juhi Kristina Vaksmaa hinnangul võivad autofirmad võlaõigusseadusega tõepoolest pahuksis olla. Möödunud reedel asus amet asja menetlema. Kuidas peaksid käituma kliendid, kes tunnevad, et autofirmad on neile garantiitingimuste osas ülekohut teinud, ei soovinud Vaksmaa veel täpsustada.
Autoteenindustega seotud kaebused ei ole tarbijakaitseametis sugugi harvad. 2003. aastal laekus neid ametisse 41.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele