Hansapank uurib, kas reede keskpäeval panga elektrooniliste kanalite töö häirinud massiliste päringute puhul oli tegemist sihiliku rünnakuga.
Reede ennelõunal saadeti interneti välisaadressidelt massiliselt automaatseid päringuid Hansapanga internetiserveritele. Tekkinud ülekoormuse tõttu oli tunni jooksul häiritud hanza.neti, telehansa.neti, telehansa ning osade POS-terminalide töö, ütles panga pressiesindaja Ando Noormets.
?Hetkel uurivad meie spetsialistid, kas tegu oli sihiliku ründega panga vastu või mitte,? lisas Noormets.Arvutifirma Baltic Computer Systems infoturbe grupijuht Andrus Koka ütles, et sellised suunatud arvutiründed mõne ettevõtte vastu on täiesti võimalikud. ?On olemas spetsiaalsed ründeprogrammid, millega saab vastuvõtvate serverite tööd mõjusalt häirida,? lausus Koka.Ta lisas, et selliste rünnakute eesmärk on jäänud ebaselgeks, kuna mingit ostest kasu häkkerid sellega ei saavuta. ?Pangasüsteemidesse nii ei pääse, kuna need on ülihästi turvatud,? kinnitas Koka.Klientide teenindust kontorivõrgus ülekoormus panga kinnitusel ei häirinud. Kuigi Hansapank teatas, et kella 11.35 oli kõikide pangakanalite normaalne töörütm taastatud, väitsid mitmed elektroonilise pangasüsteemi kasutajad veel rohkem kui tund aega hiljem, et nad ei saa siseneda Hansa internetipanka.