• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,12%39 938,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,12%39 938,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 16.03.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ladustamisega kaasnevad riskid kindlustab teenusepakkuja

Kindlustuslepingus fikseeritakse erinevate kindlustusriskide omavastutuse piirmäärad. OÜ Jaotuskeskus turundusjuhi Tauno Tuisu sõnul on üldjuhul suurima omavastutusega tulekahju, mille puhul on omavastutus suurusjärgus 10 000 krooni. Teistel riskidel on madalam omavastustuse määr, ulatudes 5000 kroonini.
Inges Kindlustuse projektijuht Hannes Olbrei soovitas veo- ja ladustamisteenuse kasutajail kontrollida, kas veosekindlustusel pole kindlustusfirma lisanud tüüptingimustesse mõnd veoprotsessis ümber- ja mahalaadimisel tekkivate kahjude hüvitamist välistavaid klausleid. ?Sellepärast ka kindlustusseltsid alati võimalike ümberlaadimiste ja ladustamiste vastu huvi tunnevad,? lisas Olbrei.
Veosekindlustuse tüüptingimused katavad nii peale- kui ka mahalaadimisega seotud riskid, ehk siis riskid alates veose vastuvõtmisest transpordiks kuni sihtkoha lattu toimetamiseni. Samuti katab veosekindlustus ümberlaadimised ning vaheladustamised, millest võivad Olbrei sõnul tuleneda transporditsükli suurimad riskid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ergo Kindlustuse ASi kahjukäsitleja Aleksei Kargin lisas, et reeglina on veosekindlustuse pakkumises kirjas, et pealelaadimine ja mahalaadimine ei ole kaetud ja klient peab ise arvestama marsruudi ja ostu-müügi iseloomuga ning vastavalt võtma lisakatet peale- ja mahalaadimisele. ?Eraldi ladustamisteenusel tekkivaid kahjusid käsitleb varakindlustus,? selgitas Kargin.
NBI Ekspeditsiooni ASi (NBI) müügijuht Andres Leht selgitas, et võlaõigusseaduse kohaselt vastutab NBI 100% kliendi nende ladudes seisva kauba eest. Kui juhtub ükskõik milline kaubakahju, siis maksab teenusepakkuja selle kliendile kinni. ?Sisse tulnud arvete alusel näeme, kui palju ja millise väärtusega kaup meil hetkel sees on,? selgitas Leht, mille järgi kahju hüvitatakse. Lisaks saavad kliendid alati ise kaupa lisakindlustada.
Sama rääkis ka Tuisk. Eraldi vastutab OÜ Jaotuskeskus oma töötajate või allhankijate süül viga saanud või kadunud kaupade eest.
?Teenuse tellija ja teenuse pakkuja peavad enne koostöö algust täpselt määratlema, millist kauba hinda kindlustusväärtuse puhul silmas peetakse. Selleks võib olla näiteks kauba omahind (tootjahind + välistranspordi ja tollivormistuse kulud), aga ka kauba hulgimüügihind (omahind + müügimarginaal),? selgitas Tuisk. ?Lisaks peab määrama, kas kindlustuse alla kuulub kogu kaup või mingi teatud osa.?
Ladustamisteenuse osutamisel sõlmitakse Tuisu sõnul teenuse ostja ja pakkuja vahel vastav koostööleping, mille alusel võtab ladustamisteenuse pakkuja endale vastutuse kaubaomaniku kauba säilimise üle. Enamasti nõuab teenuse ostja, et koostöölepingus oleks ära fikseeritud ka kaubakadudega seonduvad küsimused.
?Oluline on siinkohal märkida, et kaubakindlustus katab ära sellised riskid nagu murdvargus, vandalism, tulekahju, veekahju, mehitatud õhusõiduki või selle osade allakukkumine jms,? selgitas Tuisk.
?Kui kauba puudujääk ja/või purunemine tekkis teenusepakkuja enda süü läbi, näiteks kaubaaluse hooletu riiulisse paneku tagajärjel tekkinud kauba muljumine, siis sellist kahju tavakindlustuspoliis ei korva.? Sellisel juhul peab teenusepakkuja Tuisu sõnul olema suuteline kaubaomanikule tekkinud kahjud ise korvama.
Üldjuhul soovib ladustamisteenuse tellija võimalikult lihtsakoelist teenuse hinnakujundust. ?Enamlevinud mõõtühik on ladustamisteenuse korral krooni aluse kohta ööpäevas, mis sisaldab kõiki teenuse osutamisega seonduvaid kulusid,? lisas Tuisk.
Enne, kui teenuse tellijale selle hind välja pakutakse, täpsustatakse kaubaaluse andmed, ladustatava kauba säilitusre?iim ning kaubaalusel oleva kauba rahaline väärtus. Neid arvesse võttes kujuneb teenuse tellijale konkreetse ladustamisteenuse ühikuhind, mille sisse arvestatakse ka kauba kindlustusega kaasnevad kulud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele