• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,72%38 604,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,72%38 604,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • 23.03.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suvine lennugraafik toob kaubaruumi juurde

Lennukaupade eksportijad on siiani tihti kokku puutunud probleemiga, et kaubaruum on Tallinnast väljuvatel reisilennukitel piiratud. Suvisele lennugraafikule üleminek toob kaubaruumi juurde.
2003. aasta aprilli lõpus alustas Tallinnast Prahasse lende Czech Airlines (CSA), kes on Sky Teami liige. Lennanud nüüd Tallinnast ühe talvise ja ühe suvise hooaja, on ettevõte otsustanud suvises lennuplaanis hakata lendama kümme korda nädalas varasema viie korra asemel. Kuna lennukitüüp on Boeing 737-500, siis annab see nädalas juurde kaubamahtu orienteeruvalt 10 000 kg/50 m³. Siiani väljus lennuk pärastlõunal, suvisest lennuplaanist lisandub neli hommikust väljumist kell 08.05. See laiendab oluliselt samal päeval ühendust võimaldavate sihtkohtade nimekirja Euroopas, USAs ning Kanadas. CSA Tallinna juhi Miroslav Ehli sõnul kasvas CSA kaubavedude maht 2003. aastal 17,5%. Käesoleval aastal toetab kaubaveo kasvu moodne kaubaterminal, mis tänavu jaanuaris Prahas avati.
Pärast kuueaastast vaheaega hakkab Tallinnast Frankfurti taas lendama Lufthansa. See puudutab esialgu ainult reisijatevedu. Kaubad liiguvad Tallinnast endiselt Kopenhaagenisse koostöös SASiga ja sealt edasi Frankfurti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lendude arvu Tallinnast suurendas Air Baltic juba märtsi algusest, lisades lõunase lennu Tallinn?Riia suunal märtsi algusest. Lennukitüüp on Fokker 50, mis mahutab orienteeruvalt 500?700 kg kaupa. Nädalas on seega Tallinn?Riia suunal võimalik saata kuni 3500 kg kaupa rohkem kui varem.
SASi kaubavood liiguvad Tallinnast reisilennukitega koostöös Estonian Airiga Tallinn?Kopenhaagen suunal. Sellel suunal lisandub praegusele kolmele väljumisele öine reis Tallinn?Kopenhaagen väljumisega äripäeviti kell 21.30 õhtul. Lennukitüübiks on Boeing 737-500 ning nädalane kaubamahtude ruum SASi saadetiste jaoks suureneb seeläbi orienteeruvalt kuni 10 000 kg/50 m³. Estonian Air avab ka uue lennuliini suunal Tallinn?München.
Eelpool mainitud lennukompaniide lennukitüübid jäävad praegustel andmetel samaks.
Kokkuvõttes suureneb kaubaruum Tallinnast suvisest lennuplaanist SASi, Czech Airlinesi, Air Balticu ja Lufthansa reisilennukite pardal 23 500 kilogrammi võrra nädalas.
Tallinna Lennujaama 2003. aasta statistika kohaselt moodustas reisilennukitega eksporditavate kaupade maht 51% kogu Tallinna Lennujaamast eksporditavast kaubamahust. Ülejäänud kaubamaht liikus lennujaamast kullerilennukitega, reisijate t?arterlennukitega ja kaubat?arterlennukitega. 2003. aasta reisilennukitega eksporditud kaupade maht oli 869,9 tonni. 2004. aasta algus on näidanud kaubamahtude tõusu.
Kui 2003. aasta jaanuaris eksporditi 51,6 tonni kaupa reisilennukitega, siis 2004. aastal 96,7 tonni.
Ühe kuu põhjal ei saa veel teha põhjapanevaid järeldusi, kuid kasvava trendi algust võib see väljendada küll. Kuigi kaubamahud näitavad tõusvat trendi, ei ole see peamine indikaator lennufirmadele Tallinnast lendude lisamiseks, sest sellised otsused tehakse siiski reisijate arvudest lähtuvast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eestis tegutsevaid lennuekspedeerijaid leiab www.effa.ee - liikmed.
Autor: Helena Roots

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele