Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EASi seminaridelt abi ei saa

    Minu perele kuulub Kesselaiul 10 hektarit maad, kus praegu murduvad küll jääpangad, aga kuhu oleks hea teha mõnus suvituskoht turistidele. Selleks kõigeks on aga vaja raha. Nii sõitsingi eelmisel reedel Tartusse Phare turismi infrastruktuuri toetusskeemi tutvustusele, et teada saada, kuidas siis võiksid Euroopa rahajõed leida tee Kesselaiule.
    Asjata sõitsin. Veendusin, et sellised seminarid on pigem EASi mainekampaaniad või pigem nagu lastele sõnade peale lugemine, mitte aga koht, kust saada praktilist nõu.
    Ligi kolmetunnise bussisõiduga jõudsin eelmisel õhtul EASi kodulehelt välja prinditud infomaterjali läbi lugeda ja teha mõned märkmed, lootes seminaril neile vastused saada.
    Kohale saabus sadakond inimest, neist suurem osa viimasel minutil. Väikese viivitusega algabki seminar, kuid sumin siiski ei lakka. Seminari läbiviija Juhan Anupõld suudab siiski lõpuks tõmmata kõikide tähelepanu, küsides, kes on kodulehelt saadava materjaliga tutvunud. Selgub, et pooled on asjaga enam-vähem kursis, veerand on kogu materjali läbi lugenud ja veerand pole sellest programmist mitte kui midagi kuulnud.
    Seminar jätkub nagu koolitund, kus õpetaja loeb õpilastele sõnu peale, et lisaks õpikule tuleb lugeda ka kohustuslikku kirjandust. Kogu materjal loetakse sõna-sõnalt kõigile kätte jagatud materjalidest maha. Kuna ka esineja diktsioon ja saali akustika on väga kehv, ei lase prouad oma vestlust sellest häirida ja ka mehed ei tunne ennast mobiiltelefoniga rääkimisel sugugi ebamugavalt ega lasknud ennast häirida.
    Tähelepanu tõmbasid vaid ebaolulised nüansid. Näiteks see, et miks projekti elluviimise kulude sisse pole arvestatud auto ostmise kulu. Kostis arvamus, et uus auto kuluks hädasti ära. Teiseks tekkis elav diskusioon selle üle, kas allkirja saab kirjutada inglise keeles või ei saa. Kindlasti ei käi see kõikide osalejate kohta, kuid need, kes räägivad, kujundavad tahtmatult ka üleüldise mulje. Oli ka asjalikke küsimusi, millele Anupõld leidis vastuse, kui oli veidi juhendit sirvinud.
    Päevale aga pani punkti EASi esindaja vastus küsimusele, kas EASi konsultantidelt võiks projekti kirjutamisel abi paluda. Anupõld ütles, et ei soovita EASi konsultante, kuna nendel on küll olemas mingi firma asutamise kogemus, kuid neid pole EASi poolt hinnatud ega kvalifitseeritud. Seetõttu ei tasu nende abi usaldada. Lahenduseks soovitas Anupõld palgata erakonsultant või siis helistada otse talle endale.
    Sõitsingi seminarilt tagasi ühe asja võrra targemana. Kui tahan raha saada, palkan kalli raha eest erakonsultandi või helistan Anupõllule. Selle teadmise saamiseks poleks aga kindlasti vaja olnud EASi PR-seminari külastada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.