• OMX Baltic−0,07%297,16
  • OMX Riga0,35%919,81
  • OMX Tallinn−0,07%2 025,37
  • OMX Vilnius0,21%1 221,13
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 100−0,32%9 258,66
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic−0,07%297,16
  • OMX Riga0,35%919,81
  • OMX Tallinn−0,07%2 025,37
  • OMX Vilnius0,21%1 221,13
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 100−0,32%9 258,66
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 29.03.04, 10:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti elanikud tarbivad järjest rohkem.

Eesti elanike tarbimisvõimalused on võrreldes aastatagusega suurenenud.
Vähenenud on nende vastajate arv, kelle sissetulekutest esmavajaduste rahuldamiseks piisab, kuid kes endale suuremaid väljaminekuid lubada ei saa (43 protsendilt 39 protsendile), teatas Turu-uuringute Asi toote- ja tarbimiseuuringute juht Iivi-Riivits-Arkonsuo.
Suurenenud aga nende vastajate arv, kes hindavad enda ja oma leibkonna majanduslikku olukorda keskmiseks (23 protsendilt 29 protsendile). See osa vastajatest peab siiski oma kulutusi väga täpselt jälgima, sest ollakse seotud laenude, järelmaksude ning liisinguga.
Nende osa, kes saavad lubada endale meelepäraseid väljaminekuid, on kasvanud seitsmelt protsendilt kümnele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui eelmise aasta veebruaris hindas oma leibkonna olukorda viletsaks 19 protsenti vastajatest, sest sissetulekute jaotamine söögi, esmatarbekaupade ja kommunaalkulude vahel nõudis tõsist arvestamist, siis selle aasta veebruaris andis sellise hinnangu 16 protsenti küsitletutest.
Majanduslikku olukorda hindas nii viletsaks, et raha jätkub hädavaevalt söögiks, viis protsenti küsitletutest. Eelmisel aastal aga seitse protsenti.
Küsitluse käigus päriti ka, kuidas käitutakse, kui hädapärane kodutehnika (televiisor, külmkapp, pesumasin) üles ütleb. Kui eelmisel aastal vastas kolmandik vastajatest (34 protsenti), et kahjuks lükkub uue hankimine edasi, siis sellel aastal vastas nii veerand (25 protsenti) vastajatest.
Selle aasta uuringutulemuste järgi ostaks kolmandik vastajatest (33 protsenti) uue kodutehnika järelmaksuga või liisinguga eelmise aasta 27 protsendi vastu.
Turu-uuringute AS viis küsitluse läbi mõlemal aastal veebruari alguses küsitledes 1000-ndet 15-74 aastast elanikku proportsionaalselt rahvastiku jaotumisele Eesti piirkondade vahel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele