?Kui auto läbisõit pole suur, on soodsa hinnaga suverehvi ostmine õigustatud. Kuid siin peab arvestama näiteks seda, et kui Rootsis testiti umbes 20 eri marki suverehvi, siis odavaima ja kalleima hinnaklassi rehvi pidurudusmaa kiirusel 100 km/h erines tervelt 20 meetrit. Siin on, mille üle mõelda,? lausus Mererand.
Seetõttu ei maksa enda ja oma auto tervise huvides rehvidesse investeerimisel kokku hoida neil, kelle rahakott vähegi paksem ja auto läbisõit suurem. Tipptehnoloogiliselt valmistatud rehvijooksude valik on suur, olgu see siis kas Continental, Nokian või Pirelli, mida on tänavu mitmete erinevate rehvitestide võitjaiks tituleeritud.
Nende edu näiteks Dunlopi, Goodyeari ja Michelini ees on vaevuhoomatav, mistõttu kõik nad on oma hinda väärt. Komplekti hinnaks tuleks siis rehkendada aga juba vähemalt 4000 krooni ja üle selle.
Näiteks üks selle suve enamreklaamitud rehviuudiseid: vihmarehvi GoodYear Hydragrip hinnad algavad 1200 krooni kandist, aga sportlikumad versioonid jõuavad teisele poole 3000 krooni piiri.
Üks asi on rehvid osta, teine asi need alla panna. Paljud rehvimüüjad teenindavad neilt uue komplekti rehve ostnud kliente eelisjärjekorras ja vahel ka suisa tasuta.
Tavainimesel on otstarbekas omada kaks komplekti velgesid, näiteks talverehvid plekkvelgedel ja suverehvid valuvelgedel. Sellisel juhul saavad paljud ka ise rataste vahetamisega hakkama. Küll aga tuleks rattad lasta enne ära tasakaalustada või kui tunglemine rehvivahetustöökojas tõesti väga suur ja rool käes suisa laperdama ei hakka, võib seda teha kohe pärast suure sagina möödumist.
Tallinnas on rehvivahetuspunkte jalaga segada, hinnad kõiguvad plekkvelgede puhul 220?300 krooni vahel. Väljaspool Tallinna on keskmine rehvivahetuse hind veidi madalam, ehk ca 180?200 krooni. Veidi kõrgem on hinnatase firmateenindustes, see jääb keskmiselt 350 ja 450 krooni vahele. Siinjuures tasub uurida, kas rehvivahetusele on eraldi hinnakiri või lähtub see tunnihinnast. Tunnihinnaga rehkendatakse täisrehvivahetuse (ratas alt, rehv maha, uus rehv peale, tasakaalustamine ja ratas alla tagasi) kestvuseks tund või isegi veidi enam. Tükihinnaga töökodades aetakse sama asi reeglina joonde poole kiiremini. Kui aga tegemist valuvelgedega, on vahetushinnad ca 40?80 krooni kallimad ja aega kulub kauem. Eeskätt röövib aega tasakaalustamine, sest paljudele valuvelgedele pole võimalik paigaldada tavalisi tasakaalusid ja need tuleb liimida.
?Paljude arvates on ükskõik, millises putkas ta oma auto rehve vahetab, peaasi, et hind oleks soodne. Meie kogemus näitab, et paljud putkakliendid pöörduvad hiljem meie poole, sest rehv on balansist väljas. Kui pink ei ole vastava mõõdu järgu kalibreeritud, võid aparaadi järgi raskusi külge laduda palju tahes, rehv jääb ikka tasakaalust välja,? tõdes OÜ Rehviekspert direktor Raivo Mererand.