Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teede ehitajatel pankrotihirm

    Teine järjestikune aasta, kus tee-ehituse mahud pigem langevad, on sektoris tegutsevad ettevõtjad murelikuks teinud. Kuigi kõigi suuremate firmade juhid kinnitavad, et elavad raske aasta üle, ennustatakse väiksemate ettevõtete soikumist.
    ?Kindlasti on tulemas pankrotte. See aasta on veel viletsam kui eelmine,? ütles Titania juhatuse esimees Lembit Sildoja. ?Kas jääme ellu? Raske öelda, mõtleme sellele öösel ja päeval.?
    Statistika näitab, nagu eraldataks riigieelarvest ja Euroopa Liidu fondidest teede ehituseks aasta-aastalt enam raha, ent ettevõtjate kinnitusel on tööd aina vähem, sest välisraha ei jõua õigeks ajaks kohale. Seda näitab kasvõi see, et 2003. aastal toodeti Eestis 30 protsenti vähem asfaltbetoonsegusid kui aasta varem. Teealuseid stabiliseeriti ruutmeetrites mõõtes koguni kolm korda vähem.
    Aasta on tulemas päris keeruline, tunnistas Tallinna Teede ASi tegevdirektor Tiit Padar. ?Täna on meil lepinguid vähem kui mullu samal ajal. Peame tegema pingutusi, et sama käive turult täis korjata.?
    Parematele päevadele lootes liisis Tallinna Teede AS eelmisel aastal 20 miljonit krooni maksva mobiilse asfaltbetoonitehase, mis töötab nüüd alakoormusega. ?Eks peame rasked ajad üle elama, liisingut jaksame maksta küll,? ütles Padar.
    Teede REV-2 peadirektori Peeter Vilipuu sõnul on hetkeolukord ikka päris hull. ?Praegu on ainult üks eelmise aasta leping ära lõpetada ja ongi kõik. Kui tegeleksime ainult teede ehitusega, oleksime surnud,? ütles ta.
    Hõisata ei ole põhjust ka BaltiFalti tegevdirektoril Georg Lu?kovil. Tänu eelmisel aastal sõlmitud lepingutele praegu veel tööd jätkub, küll aga on täitsa hõre aasta teine pool. ?Kindlasti osaleme kõigil maanteeameti hangetel ja üritame ka linnas kaasa lüüa. Kuid Tallinnaski on teede ehituses olukord lahja,? nentis ta.
    Kõigil teetööde pakkumistel kavatseb osaleda ka Talter. Ettevõtte tegevjuhi Sven Pertensi sõnul töötatakse praegu alla oma võimete, Talter suudaks täita kaks korda suuremaid töömahtusid.
    Erakordselt tihe konkurents tavapärasest väiksema arvu hangete võitmise pärast viib Sildoja sõnul hinnad alla.
    Rõõmsamaid helke näeb vaid TREFi direktor Andres Gailit, kelle sõnul toetab teede ehitust kinnisvarabuum. ?Parklaid ja platse on ikka vaja asfalteerida, väiksemad firmad teevad neid.? Gailiti sõnul on TREFil lepingute maht isegi suurem kui mullu aprillis, samas on kõik lepingud eelmisest aastast üle tulnud.
    Majandusministeeriumi seisukoht on, et ehitajad muretsevad liialt. ?Täna on veel vara tunda muret, et mõni selleks aastaks kavandatud teeobjekt jääb ehitamata. Kui siiski ei suudeta välisabi raha täies mahus ära kasutada, on võimalik seda teha järgmisel aastal,? ütles pressinõunik.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.