Tallinna tolliinspektuuri ametnikud avastasid möödunud nädalal Harjumaal Anija vallas asuva endise tankla territooriumil suuremahuline kütusepesukoha.
Maksu- ja Tolliameti teatel peeti tanklas kinni enam kui 20 tonni kvaliteedinormidele mittevastavat diislikütust.
Lilli külas asuva ning möödunud aasta novembris tegevuse lõpetanud tankla
territooriumi kontrollimisel 28. aprillil selgus, et sel kevadel on sinnapaigaldatud neli 25-tonnise mahutavusega tsisterni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Esimese avatud tsisterni sisuks oli 18,3 tonni punaka värvusega diislikütus, mis tänaseks valminud analüüsitulemuste kohaselt sisaldas 3420 mg/kg ehk
lubatust ligi 10 korda enam väävlit (lubatud 350mg/kg).
Teises mahutis oli 2,6 tonni värvitut vedelkütust väävlisisaldusega 1805 mg/kg, mis annab alust arvata, et tegemist oli erimärgistatud kütteõliga, millelt oli värvus juba eemdaldada jõutud, et seda diislikütuse nimetuse all kaks krooni kilo kohta kallimalt edasi müüa. Lisaks avastati kütust kunagise konteinertankla ühest mahutist, mis sisaldas 571 kilogrammi kütust väävlisisaldusega 494 mg/kg.
Ulatuslikule ebaseaduslikule tegevusele viitavad sündmuskohalt avastatud 12
väävelhappe jääkidega plastikkanistrit, seebikivi ja soodat täis kotid, pumbad ning ühendusvoolikud. Kontrollitud territooriumi pinnasest ja ämbritest avastati happelist musta ainet, mis on tõenäoliselt keskkonnale ohtlikud kütusepesu jääkained.
Tollitöötajad tegid kindlaks, et territooriumi omanik oli selle rentinud ühele ettevõttele, mille juhatuse liikmed kontrolloperatsiooni alustamise hetkel sündmuskohal viibisid.
Tallinna tolliinspektuur alustas juhtumi uurimiseks väärteomenetlust ning
pitseeris ebakvaliteetset kütust sisaldanud mahutid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Toll sai tanklates vedelkütuse seaduse täitmise kontrollimise õiguse möödunud aastal teisel poolel.
Väävelhappe abil kütusest värvaine eemaldamisel satub diislikütusesse suures koguses väävelvesinikku. Selle põlemisel tekivad väävlioksiidid, mis mootori õlisse (karterisse) sattudes või koos heitgaasidega väljudes ajavad mootori
vänt-kepsmehhanismi ja väljalasketorustiku kiiresti rooste. Väävelhappe toimel halvenevad kütuse määrimisomadused, mille tõttu võib uutel mootoritel väga kiiresti puruneda kõrgsurvepump.