• OMX Baltic0,1%300,24
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,21%1 196,55
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,08%8 781,41
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,68
  • OMX Baltic0,1%300,24
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,21%1 196,55
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,08%8 781,41
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,68
  • 05.05.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas ka ELi sees toodetavate autode hinnad kallinevad?

Tõnu Vahtel, Honda Motor Europe?i Baltimaade müügidirektor:
Aastast 2006 räägitakse küll hindade ühtlustamisest ja selles osas mingi surve on tõenäoliselt tulemas, kuid täna ei oska ma selles osas küll mingeid konkreetseid prognoose esile tuua.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Honda puhul ei ole enne 2006. aastat küll mingit hinnatõusu ette näha. Meil enimmüüdud Civicut ja Honda CR-Vd toodetakse Inglismaal ning eriti viimasel näeme üsna suurt perspektiivi. Suur osa konkurentidest toodetakse Jaapanis ja just seeläbi on meil teistega võrreldes arvestatav edumaa.
Üllar Lanno, Toyota Balticu marketingidirektor:
Toyota on eelolevat hinnatõusu ennetanud ja juba koos mudeliuuendustega viinud hinna tasapisi sellele tasemele, kus ta Euroopa Liidus on. Meie enimmüüdud mudelid nagu Corolla, Yaris ja Avensis toodetakse lisaks kõik ELi sees ja ka 1. maist jõustunud aktsiis ei mõjuta nende hinda absoluutselt. Ka tulevikus ei ole Toyota osas oodata vähimatki hinnatõusu, ainus, mis hinnakirjas võib mingeid korrektiive kaasa tuua, on uued mudelid.
Tiit Lillipuu, AS Info Auto turundusdirektor:

Artikkel jätkub pärast reklaami

Põhjus, miks suur osa Eestisse imporditavaid autosid on soodsama nn tehasehinnaga, on selles, et üsna suur osa Eesti automüüjate importööridest asuvad Soomes. Ja kuna Soome automaks on üks kõrgemaid Euroopas, saavad soomlased madalama tehasehinnaga sõidukeid.
ELis toodetud automarkidel on seega Eestis oodata mõningast hinnatõusu, umbes 1?3% ulatuses, kuid see ei sõltu niivõrd Eesti liitumisest kui sellest, et autotehased on ise võtnud suuna hindade tasakaalustamisele. Loogiline on, et Põhjamaadel, kus seni soodsamad tehasehinnad olnud, hakkab senine hea elu otsa saama. Kuivõrd 1. oktoobrist 2005 läheb uute autode turg vabaks, muutub praegune tehasehindade diferentseerimine autotootjale mõttetuks.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele