• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,09%38 772,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,09
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,09%38 772,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,09
  • 07.05.04, 09:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Suvel valmib esimene Eesti mehitamata luurelennuk

Sel suvel kerkib Eesti taevasse mehitamata luurelennuk, mille on valmistanud kodumaised relvatootjad firmast Eli Military Simulations.
Kui siiani on eestimaised relvasepad keskendunud simulatsioonisüsteemidele, mis võimaldavad harjutada kallist laskemoona kulutamata, siis nüüd teeb firma esimese sammu tõelise kõrgtehnoloogilise sõjatehnika suunas, kirjutab Eesti Päevaleht.
Mehitamata lennuk pole küll taevane tapariist, vaid vaatlus- ja luureseade. Eesti meeste lennuk on kolmemeetrise tiivaulatusega, kõigest kümnekilone, elektroonikat täis korpusega vaatlusvahend. Pardal on tal sensorid, infrapunakaamerad, mis edastavad pilti juhtimiskeskusse.
Oma pisikesest kogust hoolimata suudab selline masin tegutseda kümnete kilomeetrite raadiuses, kiirusega 120 kilomeetrit tunnis. Vajaliku väleduse annab talle mudellennuki diiselmootor.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Kui ta on umbes kilomeetri kõrgusel ja mitmekümne kilomeetri kaugusel, siis see kindlasti parandab tublisti Eesti kaitseväe informeeritust nii õppuste käigus kui ka lahinguolukorras,? ütles Eli tegevdirektor Tõnu Vaher. ?Infokogumist ja tulejuhtimist saab teha õhust ilma piloodita.?
Lennuk ei täida üksnes sõjalisi eesmärke, selle infrapunakaamerate abil saab otsida ka metsa eksinud või merre kadunud inimesi ? kõike, mis eraldab soojust.
Eli lennuk on oma väheldase kogu poolest maailmas mõneti ainulaadne. ?Asi on selles, et enamik mehitamata lennukeid, mis maailmas tänapäeval ringi lendavad, kaaluvad umbes kakssada kuni viissada kilo,? seletas Vaher. Nende lennuk on seega ülejäänud vaatluslennukite kõrval kääbus. Väiksusel on selged eelised ? esiteks, pool kilomeetrit eemalt on lennuk pea nähtamatu, teiseks, kui lennumasin kõrgustest õnnetult alla peaks sadama, on see allolijaile vähem ohtlik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele