Vabaduse väljaku, Harjuoru ja Kaarli puiestee maa-ala detailplaneering on suveks kooskõlastatud ning vastuvõtmiseks küps, teatas Raepress.
'Loodetavasti saab aastaid ette valmistatud, kuid pidevalt mitmesugustesse erimeelsustesse takerdunud detailplaneering nüüd lõpuks ometi valmis ning saame riigi ja linna peaväljakut ja selle lähiala esinduslikuks muutma asuda,' ütles abilinnapea Peep Aaviksoo.
Täna toimunud avalikul arutelul tutvustas detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendusi detailplaneeringu üks autoreid, arhitekt Andres Alver.
Alver Trummal Arhitektid OÜ poolt välja töötatud lahendus näeb ette autode parkimise maa alla viimise, Vabaduse väljaku alla ning Ingeri bastioni müüri ja Kaarli puiestee vahelisele maa-alusele alale mahuks parkima kokku üle 400 auto. Alveri sõnul oleks võimalik parkla rajada avaliku ja erasektori koostöös. Parkimise maa alla viimine vabastaks linna peaväljaku autodest. Autoparklasse sisse ning parklast välja pääseks nii Kaarli puiestee algusest kui ka Toompea tänava poolt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Väljak laieneks praegu aiaga piiratud tenniseväljakute arvelt, kulgedes mööda bastionimüüri kuni Toompea tänavani. Ühtlasi näeb lahendus ette Hirvepargiga ühenduse loomise Toompea tänava alt ning Toompea tänavaga paralleelselt kulgeva bastionimüüri äärde vaba aja veetmise sportlike võimaluste näiteks tänavakorvpalli- ja petanque"i platsi loomise. 'Sellise suurejoonelise lahenduse tulemusel muutuks suure ajaloolise väärtusega bastionimüürid täies ulatuses avatuks, linna südamesse tekiks õhku ja avarust,' hindas Aaviksoo.
Vabaduse väljakult kulgeks lai trepp valgusküllasesse ja avarasse osaliselt klaaskatusega jalakäijate tunnelisse kus oleks piisavalt ruumi ka kaubanduspindadele. Lisaks Vabaduse väljakule pääseks tunnelist Kaarli puiestee esplanaadile, Roosikrantsi tänava algusse ja ka otse parklasse.