Transpordi- ja keskkonnaameti peaökonomisti Mart Moosuse hinnangul on ID-pileti rakendamine hästi käivitunud, teatas Raepress.
ID-piletite müük on seni järjest kasvanud. Praegu kehtib ID-pilet 77 521 ühistranspordi kasutajal, kellele pidevalt lisandub uusi elektroonilise sõidupileti ostjaid, kuna paljudel inimestel lõpeb mais ära veebruaris ostetud 90 päeva kaart.
'Kui eelmisel aastal müüdi 90 päeva kaarte keskmiselt ühes kuus 6300, siis tänavu veebruaris müüdi 90 päeva kaarte üle kahe korra rohkem - 13 700,' selgitas Moosus. 'Samuti pole paljudel Tallinna ühistransporti kasutavatel harjumaalastel ID-pileti soetamise eelduseks olevat ID-kaarti, kuna Harjumaa liitumine ID-piletiga selgus vaid mõni nädal enne piletisüsteemi rakendamist 1. märtsil.'
Kui ID-pileteid müüdi märtsis 61286, siis aprillis müüdi juba 67 552 ID-piletit. Paberkaarte müüdi märtsis 9772. Kui jaanuaris-veebruaris müüdi keskmiselt 636 900 üksiktalongi, siis märtsis müüdi 1 010 200 üksiktalongi. 'Märtsis müüdud sõidutalongide koguse suurenemine näitab, et piletikontroll on tõhusam ning sõitjad mõistnud sõidupileti vajalikkust,' ütles Moosus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Moosuse hinnangul on kahe kuuga saavutatud oluline läbimurre inimeste harjumustes kasutada paberpiletid. 'Fakt, et ID-piletite müük moodustas kaartide müügist märtsikuus 86,2 protsenti ja tõsiasi, et ühe kuuga on ID-pileti müügikasv üle 10 protsenti kinnitab, et Tallinn on õigel teel,' märkis Moosus.