Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IT teadlik kasutamine
Kuidas panna kontor neli korda efektiivsemalt tööle? Tuleb lihtsalt arvuteid ja muid IT-vahendeid paremini kasutada ning sama ajaga jõuate teha kaks korda enam ja kaks korda odavamalt, kirjutab tänases ajakirjas Lasnamäe tervisekeskuse Medicum IT-juht Asko Berens. Ta usub, et selline tulemus pole Eesti ettevõtetele sugugi püüdmatu eesmärk, kui vaid oma IT kasutamine rohkem läbi mõelda.
Berens soovitab alustada lihtsatest lahendustest, nimelt mõelda läbi, mis tarkvara ja kuidas teie töötajad kontoris kasutavad. Vajadusel tuleb anda ka lisakoolitust näiteks Wordi, Exceli jms enam levinud programmide efektiivsemaks kasutamiseks. Samuti aitab aega säästa kiire masinkiri, mida tavalised kontoritöötajad tegelikult sugugi osata ei pruugi. Berensile sekundeerib IT-koolitaja Henn Sarv, kes jätkab ITees oma nõuannete sarja. Seekord on ta vaatluse alla võtnud Wordi võimalused ja tutvustab dokumendi lehekülgedele järjekorranumbrite panemist.
Medicumi IT-juht Asko Berens soovitab oma artiklis, et ITga seotud töökorralduse efektiivsemaks muutmisel tuleb kampa võtta ka mõni ?inimkeelt? rääkiv IT-mees, et firma äripool ja tehnoloogiapool muutuksid üksteisele mõistetavaks, soovitab Berens. Sellega haakub eelmisel nädalal IT Kolled?ist tulnud uudis, et nad hakkavad sügisest õpetama uut eriala, nimelt tehnosuhtlust. Kolmeaastase õppe järel peaks diplomeeritud tehnosuhtleja olema võimeline keerulist IT-terminoloogiat ja -sisu vahendama väljaspool tehnoloogiamaailma asuvatele inimestele. Selliste inimeste koolitamine aitab loodetavasti lahendada olukorda, kus organisatsiooni IT-osakonna töötajad ei mõista finantsistide või turunduse eest vastutajate soove ning vastupidi.