Eesti Päevalehe andmetel sätestab Saaremaa Laevakompanii (SLK) ning Tallinna Sadama kokkulepe kümneks aastaks ühisfirma loomise, kus osalus jaotub pooleks.
Kokkulepe, mis veel lepinguks vormitud ei ole, sätestab Tallinna Sadamale lähedal seisva allika andmetel saarte ja mandri vahelise parvlaevaühenduse dotatsioonide sisulist külmutamist kümneks aastaks tänasel tasemel. Sellel aastal maksab riik SLK-le ühenduse eest 86 miljonit krooni, järgmiseks aastaks soovib majandusministeerium 85?90 miljonit krooni.
Kokkuleppes ei ole allika andmetel fikseeritud piletihinnad, kuigi majandusminister Meelis Atonen on varem lubanud Saaremaa ja Hiiumaa parvlaevaliinide piletihinnad vähemalt oma ametiaja lõpuni ehk 2007. aastani külmutada.
Minister on ka hinnanud, et igal aastal saarte liinidele makstavat dotatsioonisummat saaks vähendada 20?30 miljoni krooni võrra. SLK on seda üldisele hinnatõusule viidates ebareaalseks pidanud. Eesti Päevalehe andmetel on aga SLK-l ja tema omanikul Vjat?eslav Leedol võimalik sisuliselt laevaühenduse hinda dikteerida, sest Tallinna Sadamal puuduvad SLK-le alternatiivid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Oleme SLK-ga kokku leppinud, et me ei kommenteeri läbirääkimiste käiku,? ütles Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov. Sadama juhtkond esitab nõukogule oma töö tulemuse 23. augustil, kui peetakse nõukogu erakorraline koosolek.
Kui nõukogu kokkuleppe heaks kiidab, peab seda tegema ka minister Atonen. Eesti Päevalehe andmetel ei ole aga Atonen kuidagi rahul läbirääkimiste hetkeseisuga. Kuluaarides räägitakse isegi juhtkonna väljavahetamisest. Eesti Päevalehe andmetel häirib ministrit ühisettevõtte hind riigile. ?Küsimus ei ole ministrile sobivuses,? ütles Atonen eile, kuid ei soovinud öelda, mis saab siis, kui Tallinna Sadam esitab talle sobimatu variandi ühisettevõttest.