• OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 17.08.04, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Tallinna Sadam ja SLK lõid käed

Eesti Päevalehe andmetel sätestab Saaremaa Laevakompanii (SLK) ning Tallinna Sadama kokkulepe kümneks aastaks ühisfirma loomise, kus osalus jaotub pooleks.
Kokkulepe, mis veel lepinguks vormitud ei ole, sätestab Tallinna Sadamale lähedal seisva allika andmetel saarte ja mandri vahelise parvlaevaühenduse dotatsioonide sisulist külmutamist kümneks aastaks tänasel tasemel. Sellel aastal maksab riik SLK-le ühenduse eest 86 miljonit krooni, järgmiseks aastaks soovib majandusministeerium 85?90 miljonit krooni.
Kokkuleppes ei ole allika andmetel fikseeritud piletihinnad, kuigi majandusminister Meelis Atonen on varem lubanud Saaremaa ja Hiiumaa parvlaevaliinide piletihinnad vähemalt oma ametiaja lõpuni ehk 2007. aastani külmutada.
Minister on ka hinnanud, et igal aastal saarte liinidele makstavat dotatsioonisummat saaks vähendada 20?30 miljoni krooni võrra. SLK on seda üldisele hinnatõusule viidates ebareaalseks pidanud. Eesti Päevalehe andmetel on aga SLK-l ja tema omanikul Vjat?eslav Leedol võimalik sisuliselt laevaühenduse hinda dikteerida, sest Tallinna Sadamal puuduvad SLK-le alternatiivid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Oleme SLK-ga kokku leppinud, et me ei kommenteeri läbirääkimiste käiku,? ütles Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov. Sadama juhtkond esitab nõukogule oma töö tulemuse 23. augustil, kui peetakse nõukogu erakorraline koosolek.
Kui nõukogu kokkuleppe heaks kiidab, peab seda tegema ka minister Atonen. Eesti Päevalehe andmetel ei ole aga Atonen kuidagi rahul läbirääkimiste hetkeseisuga. Kuluaarides räägitakse isegi juhtkonna väljavahetamisest. Eesti Päevalehe andmetel häirib ministrit ühisettevõtte hind riigile. ?Küsimus ei ole ministrile sobivuses,? ütles Atonen eile, kuid ei soovinud öelda, mis saab siis, kui Tallinna Sadam esitab talle sobimatu variandi ühisettevõttest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele