• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 02.09.04, 09:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lääne Elu: Lääne maavalitsus otsib Vormsile laevnikku

Parvlaevaühendus võib peale Saare- ja Hiiumaa katkeda ka Vormsiga, kui Lääne maavalitsus ei leia järgmist laevnikku Rohuküla?Sviby liinile.
Lääne maavalitsuse konkursil Vormsi saare ja mandri vahelise laevaühenduse korraldaja leidmiseks jätkavad kandideerimist Saaremaa Laevakompanii (SLK), AS Saarte Liinid ja AS Kihnu Veeteed, kirjutab Lääne Elu.
Lääne maavanem Jaanus Sahk ütles, et maavalitsus ja majandusministeerium võivad laevaühenduse korraldaja valida täna. Seni sõitis Vormsi ja Rohuküla vahel SLK, kellega lõpeb leping 30. septembril.
«Vormsilane peaks praamile mõtlema niisama vähe kui tartlane maanteele,» leidis Vormsi pansionaadi perenaine Elle-Mall Koppelmaa. Majandusministri võitlust SLKga peab ta tulekahju kustutamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vormsi metsaühistu tegevjuht Ants Varblane teadis oma kogemusest, et laevakompanii ei olegi talvel piletirahast huvitatud ? riigi dotatsioon jookseb. Suvel saab kompanii nii piletitulu kui ka dotatsiooni.
Metsaühistu on tahtnud, et talvel, mil laev sõidab üks kord saarele, viivitaks see Svibys, kuni autod palgikoorma peale võtavad ja laevale sõidavad. Sellest sai asja alles eelmise talve lõpus. Isegi pooltühjalt sõitvale laevale ei taha kompanii üle paari metsaveoki lubada ? kord on vesi madal ja siis aparell liiga nõrk.
Kõige suuremaks kurioosumiks aga peab Varblane, et suvel tuleb vormsilasel osta poole kallim pilet kui talvel. Nii et suvel peab hambavalust ja arstile minekust hoiduma. Kui aga vormsilane tahab suvisel reedeõhtul koju saada, peab ta maksma omakorda topelthinda.
«Saaremaa Laevakompanii on ministeeriumis kujundanud turistikeskse hinna,» leidis Varblane. «Pärast 15. maid, mil pilet maksab topelt, pane autosid peale nii palju kui tahad!»
Praeguse laevaliikluse hinnaks nimetatud sadade miljonite kroonidega võinuks Varblase meelest Vormsist mandrile Noarootsi tammi ehitada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele