• OMX Baltic−0,5%302,38
  • OMX Riga−0,23%868,87
  • OMX Tallinn−0,01%1 987,76
  • OMX Vilnius0,24%1 195,01
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,34%8 560,23
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,65
  • OMX Baltic−0,5%302,38
  • OMX Riga−0,23%868,87
  • OMX Tallinn−0,01%1 987,76
  • OMX Vilnius0,24%1 195,01
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,34%8 560,23
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,65
  • 13.09.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tavakoolitusel sügavama analüüsini ei jõua

Tavakoolitusel, kus on koos palju erineva valdkonna ja ametiga inimesi, ei jõuta tegeleda kõne sisuga, tekstianalüüsiga. See jääb individuaalse nõustamise teemaks.
Grupikoolitusel tegeletakse esinemise mõjukuse selliste faktoritega, mis on (kon)tekstivälised, vormilised ja üldinimlikud: hääle ja keha valitsemine, nende mõju hindamine, kõne üldine ülesehitus ja esinemismustrid, abivahendite kasutus, kontakti saamise ja hoidmise võtted, esinemisärevuse ületamine, temporütmid ja muu taoline.
Õige vormi äratundmine ehk isikupärase stiili kujundamine jääb aga lõpuks ikkagi esinejale endale.
Esinemise kunst on mõelda välja see, mida tahetakse öelda ja leida vorm, mis võimalikult täpselt või kujundlikult sisu edasi annaks. Kuidas saab koolitus aidata seda protsessi tõhustada?
Võrdluseks toon näite professionaalsest esinemiskunstist ? teatrist, kus kasutatakse diametraalselt vastandlikke meetodeid.
Stanislavski sisuanalüüsi ja läbielamise meetod keskendub tekstile ja kontekstile, mis iseenesest annab esinemiseks sobiva vormi.
Kabuki-teatris aga luuakse ja lihvitakse peensusteni vormi ? liikumist, mis kannab tähendust ja kutsub vaatajas esile soovitava reaktsiooni. Mõlemal juhul on eesmärgiks auditooriumi mõjutamine, kuid teed selleks on erinevad. Sama on esinemiskoolitusega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele